Tom si Jerry sunt simpatici. Fiecare in parte are convingerea intima ca joaca tare, insa tumbele facute pe ecrane ne ofera doar numere involuntare de circ. Si – cum au epuizat mai toate versiunile posibile de fugarire clasica – amicii nostri s-au apucat sa se joace de-a „TAXA AUTO”. De-a salvatul planetei. Sau de-a salvatul poporului… De fapt, nici ei nu mai stiu exact cine salveaza pe cine. Show sa fie…
Dupa ce tara a fiert si a dat si in foc, exact cand lucrurile si-au epuizat combustia, apare Tom cu „vitejia” proverbiala „de dupa razboi” si ii cere lui Jerry sa elimine taxa auto, exact dupa ce acesta declarase deja ca va inlocui taxa de prima inmatriculare cu una de mediu. Hodoronc tronc, un gest gratuit care tradeaza o distanta importanta intre perceptiile prezidentiale si starea de spirit a „supusilor”.
Evident, Jerry rateaza o noua ocazie sa taca (licenta Chirac…) si se repede cu toata viteza inainte incercand sa obtina cat mai mult dintr-o lovitura de plici: „nu facem din desenul nostru animat groapa de gunoi”.
Ideea ca anul 2011 va aduce interdictia de circulatie pentru masinile non-euro este o gogoasa umflata. Ceea ce sustine Jerry nu are nimic in comun cu spiritul european, cu protectia mediului sau cu vreo cursa intinsa lui Tom. Ideea acestei interdictii este rodul propriei sale imaginatii, hranite probabil de vreo soapta armeneasca, auzita pe vreun hol european.
Tom si Jerry salveaza planeta. Nu v-ati prins? E doar un an electoral…
Sintem intr-o tara de cacat,condusi de un parlament de cacat si in frunte cu un presedinte de cacat,scuzati-mi expresiile dar deja ne ajunge cutitul la os,in scurt timp probabil ca va izbucni o noua revolutie ca sa bataie de joc numai in Kosovo mai este.Sa dea Dumnezeu sa dea cancerul si leucemia peste toti coruptii si tradatorii neamului care isi bat joc de noi toti cu minciuni si promisiuni ieftine de tarani imputiti si betivani notorii.
Gabi – furia lucreaza impotiva ta. Cand te uiti la Tom si Jerry reactia normala este aceea de a rade cu pofta
sa radem , pai asta e de ras, isi bat joc de noi si ei isi fac jocurile si isi apara interesele, ne da sfaturi sa ne luam masini noi, daca am avea bani ne-am lua dar asa ne luam o masina mai buna, mai nepoluanta, mai sigura decat dacia si ei ne cer bani la prima inmatriculare de parca am lua acea masina pe degeaba, asta e sfidare la adresa cetateanului care le plateste salariile de bogatani cu care isi cumpara masini scumpe din care te sfideaza oriunde in trafic, domnule tariceanu daca am avea banii tai ne-am cumpara masini noi ca ale voastre si nu ne-ar durea taxa asta batjocoritoare dar traim din salarii mizere date de guvern si ne chinuim sa cumparam o masina cat de cat buna , nu pentru lux ci pentru necesitate, noi nu avem masini de serviciu ca tine……rusine la toata clasa politica
Hai sa fim seriosi, putem compara un Logan cu un audi sau Wv din 96? nu cred de fapt nu cred ca Logan e masina:)) stiti vorba aia unii cu 7000 de euro isi iau Logan iar altii care gandesc isi iau masina. dar ce sa vb eu polum si atata tot. is curios de ce nu au parlamentarii logan…de fapt stiu de ce ca le-a facut pt fraieri de aia
Ovidiu – Un Logan NOU (in primii 40.000 km) este mai bun decat orice SH de 12 ani. Fierul e fier indiferent de cine l-a montat.
Ai mai mari sanse sa prinzi un Logan nou bun, decat un Audi bun de 12 ani. Prin „bun” inteleg sa nu stai cu masina prin service la fiecare 5000km.
Si apropo de logan … Servo la optiuni ? In 2008 ? 😐
servo-ce? servo la portiere nu are… dar din astea n-are nici Audi.
servodirectie exista pe toate versiunile cu exceptia celei mai chele. nu e optional.
draga iulian, propun sa-l introducem in cartoon-ul asta si pe cel mai important personaj al povestii, celebrul Goofy Vosganian.
daca imi permiti, dau aici un link unde il puteti vedea cum vine acasa de la minister, obosit de calculele pentru noua grila a taxei, apoi se antreneaza ca sa poata tine in miini economia nationala…
http://www.youtube.com/watch?v=6jKzr143K8U
care aveti pusti pe-acasa ii puteti invata istoria contemporana a romaniei intr-un mod extrem de distractiv.
sa rideti bine!
Foarte misto clipul, dar comparatia este jignitoare pentru Goofy.
acesti Tom si Jerry sunt fericiti? da, dar pana cand….? pana in vara cand o sa fie alegerile pt k atunci o sa se piarda si ei si taxa Auto si sa nu uitam ca tot ei sunt cei care condamna coruptia! ei nu isi vad barna din ochiul lor si condamna acul din cel al vecinului!
ai dreptate, iulian, asa e! cel putin astia sint inocenti. poate n-ai auzit ultima stire: in sezonul de vara trimitem 200 de politisti pe litoralul bulgaresc sa-i pazeasca pe turistii romani de furturi!!! 🙂 🙂 🙂
bai, frate, sa-mi bag… banii la cec, e adevarat ca prostia nu doare!
asta e romaniaaaaaaaaaaa wjm
Pt Iulian:
Poate ai uitat accidentul de pe valea Oltului cu vreo 2 politisti morti intr-un frontal la 50/h! Loganul nu e masina, e coscig pe roti!
gore – Logan are totusi 3 stele Euro NCAP. Nu-i ca Aveo cu 1,5 stele… Regret, dar nu stiu de accidentul politistilor. Probabil ca nu au avut 50 la ora daca s-au facut varza.
Repet, nu stiu cum a fost accidentul, dar una este sa te lovesti frontal cu alta masina, alta este sa intri intr-un zid sau stalp. Impactul cu zidul este mult mai dur.
Ai cumva vreun link sa citesc si eu despre accident ca sa inteleg ce s-a intamplat?
iuliane ..vorbesti prostii. Impactul frontal cu un zid e mai dur decat un impact frontal cu o alta masina? Calculeaza si tu.. Tu daca conduci o masina cu 60 km/h si te izbesti frontal cu unul care vine din fata cu 50 km/h de exemplu, atunci viteza de impact se aduna..deci rezulta un impact la 110km/h !!
Si de ce ai pus ca exemplu de comparatie un logan cu o masina sh veche de 12 ani?? poate imi cumpar vreo una de prin 2002-2003 full cu aceeasi bani! un VW golf 4..sau un Seat sau mai stiu eu ce. Pe o masina veche de 12 ani nimeni nu da 7000 E..
P.S.: am masina din 2002 cu 5 stele Euro NCAP ! asa ca nu-mi zi mie prostii.
silviu – hai sa le luam pe rand:
1. Te-ai consultat si cu altcineva inainte sa scrii ca spun prostii? Simplul fapt ca tu esti de alta parere nu inseamna automat ca si ai dreptate… Si nu ai
EXPLICATIE:
– La ciocnirea cu un zid, intreaga energie cinetica a masinii se transforma in energie de deformare a caroseriei.
– la ciocnirea cu alta masina, imediat dupa ciocnire, masinile isi continua deplasarea (prin rostogolire, invartire necontrolata, etc). Nu toata energia cinetica a masinii se transforma in energie de deformare, intrucat masinile continua sa se deplaseze (haotic), adica mai pastreaza din energia cinetica initiala.
PRIN URMARE: Daca aduni cele doua viteze la intrarea in impact, trebuie calculata (vectorial) si suma vitezelor la iesirea din coliziune. Diferenta celor doua reprezinta viteza de coliziune, energia rasfranta asupra soferului si masinii.
Asa ca mai usurel cu vorbitul de sus…
………………..
2. In cazul comparatiei Logan-SH nu te contrazic deoarece eu sunt fan masini noi. Tu esti cu SH-ul. Sa fii sanatos!
Nu zic ca nu ai dreptate, ci doar ca sunt sanse mai mari sa iei o masina cu defect ascuns. Am mai multi cunoscuti care regrata ca nu si-au luat o masina noua… Au probleme acum si ii costa multi bani. Nu le da nimeni garantie.
iulian
super tare teoria cu impactul nu m as fi gandit la asta
belgin – si eu am spus la fel 😀 dupa ce l-am ascultat pe seful sigurantei de la Renault, dl.Jean-Yves Le Coz, sosit la Sibiu cu ocazia testului Laguna3. N-am niciun merit in elaborarea „prostiilor” de mai sus
referitor la defectele ascunse: sunt proprietar de Logan cumparat NOU in anul 2007, motor 1,5 DCi. am 45000 km si am schimbat caseta de directie,, capetele de bara plus inca ceva maruntisuri pe la directie (cei din service stiu mai bine ) si tot imi polizeaza cauciucurile pe fata. e drept ca reparatiile au fost facute la garantie (si probabil de aceea nu au reusit) dar timpu meu pierdut? nervii mei tociti? am renuntat sa mai sper ca Loganul meu va fi masina fara probleme! cred ca o sa il vand si imi iau un SH !! dupa ce scot astia taxa!
danut36 – Imi pare rau sa aud de toate ghinioanele. E limpede, te-a pierdut Dacia de musteriu…
eu zic sa nu va mai contraziceti atat…romania e o tara de kkt,si imi pare rau k spun asta pt k traiesc si eu in ea.dacia e masina romaneasca deci in concluzie este masina de kkt.mereu am fost inapoiati datorita faptului k cei ce ne conduc se imbogatesc peste noapte.au mostenit de la tovarasii comunisti”spalarea creierului” pt k toata treaba asta este o cacialma…si degeaba noi ne dam cu parerea daca nimeni nu face nimic.pe ei nui doare nicaieri ca noi ne agitam;)
Iulian..sa spune ca teoria ta cu zidu si masina este adevarata intr-o oarecare masura. Tu spui ca la o coliziune frontala cu o alta masina, masinile isi continua deplasarea (non-sens) deoarece uite ca nu e valabila chestia asta tot timpul. Poti sa te busesti frontal si gata! (ai mierlit.o cu suma vitezelor ambelor autovehicule). Ce ai zice de o „busheala” frontala cu un TIR? e posibil ca nici un autovehicul sa nu mai „zboare, invarti, rostogoli..etc..etc” !
Deci teoria ta nu e valabila intotdeauna prin simplul fapt ca explici asta prin teoreme pur fizice.
Am si eu multi cunoscuti care sunt multumiti de o masina SH fata de una noua fara sa arunce banii cu carutza! Deci eu prefer un SH in pofida Loganului. Eu nu zic nu la o masina noua straina 🙂 dar daca nu dispun de multi bani imi iau un SH strain si sunt multumit. Eu cred ca prietenii tai si-au luat ghimpe de la samsarii priceputi :)).
Salut Silviu – intradevar, daca doua masini se lovesc PERFECT frontal iese rau. Insa experienta culeasa din accidente arata ca 95% dintre accidentele frontale se fac cu jumatate din partea din fata a masinii. De aceea, in 95% din cazurile de impact frontal, masinile isi continua STAREA DE MISCARE (dezordonata, prin rostogolire, etc), si nu cum ai interpretat tu ca cele doua masini si-ar continua calatoria fara probleme.
Iti dau inca o data dreptate cu cazul TIR-ului, unde diferenta de mase intre cele doua vehicule apropie impactul de modelul „zid”. Masina se infige sub TIR si gata – nu mai misca, nu se mai rostogoleste, iar intregul soc este preluat de victime + caroseria masinii.
Toata faza asta nu este o teorie personala, ci este rodul studiilor din industria auto de-a lungul a mai multor zeci de ani.
Si inca ceva – eu am spus ca nu am auzit de nimeni care sa nu aibe probleme cu masina SH. Nu ma refer la prietenii mei, ci la cunoscuti (fie ca imi sunt prieteni sau nu). Este un cerc mult mai larg decat cel al prietenilor mei.
iuliane in cat timp ar „trebui” sa apara aceste probleme la SH-uri ? 1 an , 1 an jumate , 2, 3 … ?
Nu exista reguli, dar exista indicii: – cea mai mare garantie din piata la SH este de 6 luni. E f adevarat, asta nu demonstreaza nimic, insa nimeni nu ofera mai mult de 6 luni garantie la SH.
in FR se da sigur 12 luni ! am auzit si 24 dar asta nu mai e sigur.
dane – in F nu iti da nimeni garantie 2 ani la o masina de 10 ani. 2 ani primesti la un buy-back de 3-4 ani, nu la 10.
iuliane tocmai am gasit un Volvo din 1994 cu 250.000 km la
care se da 24 luni garantie ! daca vrei iti dau linku !
ok 😀 da-mi linkul.
trebuie sa fie o smecherie acolo… chiar si 0 km sa fie (neatinsa si nemiscata) si tot e imbatranita masina si plezneste la prima cheie. O fi tabla garantata la coroziune 16 ani si la varsta de 14 ani a masinii zice omul ca mai are 2 ani garantie 😀 . Tehnic este cu neputinta sa asiguri 2 ani garantie la o masina veche de 14 ani…
Ar mai putea fi si „clauze cu litere mici” conform carora – aberez – daca respiri pierzi garantia… Sau poate ca cel care vinde este atat de antitehnic incat a luat de pe manualul masinii toate datele tehnice, inclusiv garantia masinii cand era noua. ma astept la orice 😀
Da-mi si mie linkul te rog ca mor de curiozitate. Multzam Dane.
AM AUZIT CA DACA D-AI V.I.N.-ul unei masini pe undeva ai toate datele acelei masini.Este adevarat?Eu am incercat si am gasit ptr. USA si nu pentru Europa.Daca stie cineva cum si unde spuneti-mi va rog!
nu te sfatuiesc sa folosesti aceste servicii pe net. nu sunt updatate corect. mai bine vb la reprezentanta.
linku e asta : http://www.lacentrale.fr/occasion-details-voiture-volvo-850-6058098.html ! nu stiu cum stai cu franceza, eu m-am uitat un pic peste garantia oferita , ce sa spun , nu acopera 100% , ba chiar te mai lasa si pe tine sa platesti o parte din reparatii (mica, dar … ) dar una peste alta e o garantie care acopera titusi destule !
aici explica cum sta treaba : http://www.lacentrale.fr/pages_zoom.php?type=vendeur#8
Am vazut, dar te contrazic in continuare. „Garantia” francezilor de 24 de luni este de fapt o oferta de asigurare (care acopera „le monde entier”) cu o fransiza foarte mare (peste 50%).
Este cu totul altceva decat garantia clasica. Este un serviciu pe care il platesti separat, iar cand vei avea nevoie sa iti faci „garantia” mai ai de scos bani si atunci. Nu-i o sfaraiala foarte mare, mai ales ca am senzatia ca ei nu au birou (constatare etc) in Romania…
Raman sceptic.
pai garantia o plateste vanzatorul (o poate plati si cumparatorul), deci ca si cumparator nu ai bani de dat. 50 % din piesa (pt masini ce au mai mult de 60.000 km) dar restu (mana de lucru, care la ei e foarte scumpa, remorcatu, masina inlocuitoare sunt acoperite 100%) , iar faptu ca au sau nu birou in RO , deci ca un roman poate sau nu beneficia de aceasta garantie nu conteaza in discutia noastra. Sa zicem ca masina i-o cumpara un belgian, sau chiar un alt francez , deci problema biroului se va rezolva. Ca nu este o garantie ce acopera TOT , e clar , dar acopera marile probleme ce pot aparea. Ideea e ca aceasta , hai sa o numim asigurare, se face de vanzator ce plateste un 1.000 de euro (+ sau -) unei companii de asigarari ce are „CURAJU” sa acopere o masina de 14 ani … asta vroiam sa zic! daca un asigurator are „curaj” sa se bage intr-o asemenea masina , de ce n-as avea eu ca cumparator ?
dane, eu cred ca ala este un pachet pentru care trebuie sa platesti. Nu cred ca este oferit gratuit.
Este foarte interesanta abordarea francezilor, dar:
1 – mana de lucru se refera SIGUR la service-uri frantuzesti (agreate de ei). Nu-ti vor face plati in Romania. Nu cred ca iti vor transporta ei Volvo-ul in Franta in contul celor 160 euro din garantie
2 – la piese, suma este limitata la 684 euro. Uita-te la lista elementelor acoperite de asigurare. Oricare din aceastea sunt MULT mai scumpe decat suma acoperita.
E o chestie care suna misto, dar care nu va putea functiona. Garantia reala e zero. Omule, raman sceptic. Ma poti convinge intr-un sigur fel. Cumapara-ti de la ei o masina, ca sa vedem ce scrie in garantie 😀 😀 😀
Dacia Logan Berlina are cea mai urata caroserie.Bineinteles ca nu trebuie privita atunci cand se afla langa masini vechi de 20 de ani.La uratenie loganu-l berlina e pe primul loc
Sal baieti, am citit despre teoriile cu zidul si masina. Haide-ti sa va spun cum sta treaba, lucrez in domeniul centurilor de siguranta si asist la testele ce se fac pe masini care au un *Dummy* si centuri montate pt un impact frontal cu un zid la viteza de 50-55 km pe ora, adevarat va spun ca impactul este devastator daca se intampla cu o alta masina tot cu 50km/h. Intardevar viteza se dubleaza, deci vei avea sigur 100km/h in momentul izbiturii .
Cat despre o noua Revolutie …. credeti-ma ca as fi foarte bucuros sa particip cu un kalashnikov in mana :))
cred si eu ca taxa auto e o porcarie dar au altii grija de banii nostri