In urma cu aproape un an (mai exact vreo 10 luni), presa auto italiana propunea publicului o comparatie intre fotografia unui Fiat Panda clasic si imaginea unui „concept car” chinezesc, un Panda cu blocuri optice si grila fata gen Renault. Timpul a trecut, iar chinezii anunta acum iminenta lansare a modelului Peri, asamblat de constructorul Great Wall.
Daca protestul Fiat nu a fost foarte sonor, in aceasta perioada presa internationala (inclusiv cea de la noi, care preia cu usurinta orice) se intrece in a prezenta cat mai detaliat cu putinta… pozitia chineza. Toate acestea se intampla pe fundalul unei recente prietenii chino-americane surprinzatoare, in care americanii promoveaza imaginea companiilor auto chinezesti, facand uitat sirul lung de scandaluri legate de furturile intelectuale.
Chinezii resping acuzatiile Fiat, afirmand ca au fost investiti foarte multi bani in designul modelului Peri. El a adugat ca intarzierea lansarii Peri se datoreaza doar lipsei licentei de productie, care – odata obtinute – va fi urmata de lansarea mondiala in 80 de tari, inclusiv Italia.
In China, Peri va avea un pret de 40-50 mii de yuani, adica aproximativ 5000-6250 $, adica 3500-4400 €. Daca acest pret ar fi pastrat si in Europa, Peri ar deveni un concurent important pentru Panda. Dvs ce ati alege intre un Panda de 6.500 € si unul de 4500 € (CIP)? Nu trebuie sa-mi raspundeti…
Alaturi de Great Wall, in fapt cel mai mare constructor chinez de SUV-uri si nicidecum vreun constructor de supermini, Geely Automobile si Chery se constituie intr-un grup chinezesc extrem de ambitios care isi impinge vanzarile agresiv, cu scopul de a impune brandurile chinezesti la nivel mondial. Insa zbaterile chinezilor nu ar putea avea succes fara sprijin. Iar sprijinul apare in mod surprinzator. Drepturile omului? Drepturi intelectuale? Profit nene, asta e tot ce conteaza…
nou 😉