Noul Ford Mondeo a intrat pe piata Romania cu surle si trambite, printr-un spectacol de lansare calibrat special pentru – poate – cel mai important model al anului auto 2007. La sfarsitul acestui spectacol cei prezenti la eveniment au putut pipai pentru prima oara toate cele 3 caroserii ale noului Mondeo – sedan, hatchback si wagon.
Cel mai mult mi-a placut sedanul, iar cel mai putin hatchback-ul. Probabil ca nu am reusit sa inteleg conceptul hatchback de la noul Mondeo, care mi se pare atat de asemanator sedanului incat nu-i inteleg rostul. Wagon-ul arata bine, este extrem de incapator, si – atentie – poate fi utilat cu echipament de protectie pentru cainele transportat in spatele banchetelor. Genial. Daca ar fi sa imaginam un meci intre noul Mondeo si marele sau rival german – Passat, in acest moment ar trebui sa anuntam deschiderea scorului. 1-0 pentru Mondeo. Pet friendly…
Atunci cand masinile au putut fi atinse de participantii la lansare, primul detaliu pe care am dorit sa-l simt sub degete a fost nervura laterala care traverseaza ambele portiere, unind lampa laterala de semnal de pe aripa fata cu partea superioara a blocului optic spate. Este un detaliu de mare efect care ii confera fata de Passat un plus de atractie.
Aerul „Ultimate Tech” se pastreaza si la poza frontala. Insa acest unghi a fost in ultimele luni foarte bine reprezentat in multe publicatii de specialitate, nemaifiind la ora lansarii o surpriza. Chiar si asa, nu ma pot abtine sa nu aduc un omagiu blocurilor optice din fata, care au o linie perfecta. Probabil ca toate masinile vor incepe sa aibe de acum inainte „faruri de Mondeo”…
In plus, liniile capotei motorului justifica pe deplin tam-tam-ul „kinetic” facut de Ford cu ocazia lansarii. Daca la vederea frontala si cea laterala noul Mondeo bate lejer Passat-ul, la vederea spate ambele modele arata sters. Nemeritat de sters. Prin urmare, avem egalitate la acest capitol. Per total, datorita exteriorului frumos desenat, scorul meciului nostru imaginar Mondeo-Passat devine 2-0.
La interior socheaza pozitionarea comenzilor din bordul noului Mondeo. Locatiile comenzilor au un amplasament foarte asemenatoar cu cel de la Passat. Insa, spre diferenta de acesta, noul Mondeo impresioneaza din nou cu aerul sau „Ultimate Tech”. Un design net superior, mult mai placut ochiului. 3-0!
Acesta este scorul la pauza: Noul Ford Mondeo – VW Passat 3-0. Au inscris: „Pet Friendly” in primul minut de joc, „Linia Exterioara” si „Aspectul Interior” din lovitura libera, la un fault dur al Passatului. Repriza a doua se va juca imediat dupa ce vom fi testat noul Mondeo la drum, cand vom vorbi despre motorizari, confort, si pret real (cata masina primesti pentru fiecare euro) in paralel la noul Mondeo si Passat.
Testul de drum este cel mai important. Sa fie oare noul Mondeo o frumusete goala? Lucruri care iti plac la studiul static se pot transforma in mici dezavantaje pe sosea, asa cum detalii trecute neobservate la studiul static pot fi descoperite ca atuuri importante la drum.
Pana la executarea testului nostru, va oferim road-testul executat de emisiunea britanica „Fifth Gear” („Viteza a 5-a”), difuzat in urma cu doua saptamani. Mda, este un pic romantat, dar ofera detalii foarte interesante despre acest nou model. Ne-a fost imposibil sa obtinem clipul original pentrui a-l dubla in limba romana, fapt pentru care va oferim singura varianta prezenta in comunitatea YouTube (video needitabil), cea originala, in limba engleza.
To be continued…
nou 😉
nu prea sunt la zi cu lansarile de modele noi…dar daca romania se poate lauda cu ceva …e faptul ca masina nici nu se lanseaza si deja circula in bucuresti! modelul BREAK se afla pe strada Frigului(zona parcul carol)de aproximativ o saptamana….chiar am oprit sa ma uit mai atent ca mi se parea mie ca nu cunosc modelul!:-))
Romania este a 5-a tara in care este lansat noul Mondeo. Nu trebuie sa ne mire ca masina se afla deja la noi pe strazi.
UE este piata unica… 😉
AÅŸtept cu nerăbdare să pun mâna pe el. Arată bestial, se vede că Aston Martin ÅŸi Mazda au fost în grupul Ford. Designerii celor trei mărci au ieÅŸit, în sfârÅŸit la o bere ÅŸi au scos o maÅŸină la care e o plăcere să te uiÅ£i. Clarkson laudă modelul ÅŸi nu cred că degeaba…
Am piedut episodul Mondeo al lui Clarkson. Noul Mondeo arata realmente excelent. Sa vedem ce poate la drum…
Noul Mondeo… este superb, cred k va fi masina anului 2008 la clasa ei.. sau cel putin sper.. iar de condus e fascinant .. dak aveti ocazia merge-ti la un test drive.. multa bafta in trafic
Aici e articolul lui Clarkson. Åži cred că are dreptate…
Misto articolul, dar nu-i impartasesc simpatia pentru vechiul Mondeo. A fost un model sters… Cu toate ca imi plac ochiurile 🙂
noul ford mondeo e bestial….eu tre sa astept 3 luni dupa el 🙁
Ce ti-ai luat? ce nivel de echipare, motor… etc. ZI TOT!! 8)
pai hai sa iti zic titanium X plus cateva optiuni…ce sa zic inafara de dvd si navigatie cam tot…2.0 tdci 140 cp negru metalizat cam asta ar fi…treaba nasola e ca astept prea mult :(( oricum masina ma impresionat placut la test drive si am mers cu cel in 5 usi de 130cp…nu pot sa zic decat super tare frate!
cei de la Autocar au facut comparativul noul Mondeo- BMW seria 3 pe exact aceasta motorizare. Nebunii aia de britanici au dat castig de cauza pt Mondeo… SCULA!!
mainile la spate si nu te misti pana vine masina ! 😀 Titanium X este echiparea suprema, dar nici Ambiente nu-i foarte chel. Oricum, remarc faptul ca ai gusturi, nu te joci 8) 8) 8)
stii cum e gusturile nu se discuta…am citit mult despre noul mondeo pe net…parerile sunt impartite, dar ce am considerat eu este ca la ora actula are cea mai buna oferta pe piata ma refer la pret , optiuni si motorizari. plus ca am fost la show room si prima oara m-am urcat intr-un titanium apoi intr-un ambient…iti zic sincer parca nu mai era aceasi masina 🙂
Eu m-am dat cu Ambiente si Titanium X pe acelasi tip de culori interioare.
Am remarcat aceeasi piele pe bord, si acelasi tip de tapiterie pe scaune.
La culori interioare identice, vizual apar diferente doar afisajul computerului de bord (care schimba inclusiv designul vitezometrului) si la consola centrala (alta scula muzicala si alt aer autom vs. manual).
La „a doua vedere” pe Ambiente ai reglaje mecanice la scaun si… cam atat. Restul diferentelor sunt pe parte de electronica, soft, etc… si nu pot fi resimtite diferente decat in mers.
La asta m-am referit cand am zis ca nu e o diferenta mare intre versiunea de top si cea mai cheala la Mondeo.
NU imi place noul Mondeo!!! Si aici vorbesc strict de designul exterior. Prefer generatia anterioara, sau noul Passat.