iun. 072007
Bosch sarbatoreste 10 ani de la lansarea primei generatii common rail. Alfa Rmeo 156 a fost primul model echipat cu aceasta tehnologie (1997), urmata foarte rapid de Mercedes-Benz 220 CDI si Peugeot 406 HDI.
Din 1997, Bosch a echipat cu aceasta tehnologie peste 33 de milioane de motorizari, iar dezghetarea simpatiei americane pentru motorul diesel ofera noi perspective certe. Estimarile Bosch spun ca piata mondiala de automobile diesel va creste de la 6% cat este in acest moment, la peste 15% in 2015. Previziunile optimiste sunt sustinute de atuurile motorului diesel, consumul redus cu 30% fata de motorizarea pe benzina sau emisiile de CO2 inferioare cu aproximativ 25%.
nou 😉
senosh, sa ma lamuresc si eu, DCI-u asta, common-rail-u asta, e sau nu „TURBO” diesel ?
Inteleg ca dintre toate common-rail-urile te intereseaza doar dCi-ul de la Renault.
Da, dCi-ul e cam turbo pe toata gama de puteri. In cazul 1,5 dCi e turbo de la cel de 65CP (Logan sedan) si pana la cel de 110CP (in viitorul apropiat pe noua Laguna).
Salut in primul rand echipa de la total auto si administratorul(i) site-ului !
Legat de descoperirile celor de la Bosch : fara ei cred ca trebuia sa mai asteptam muult sa ajungem la nivelul tehnologic si securitatea in trafic ( sa nu uitam ca primul „tip” de ABS a fost inventat de Mrs Bosch acum vreo 90 de ani),cat despre tipul de injectie common rail,poate aveam si acum motoare de cilindree mare si randament mai mic fata de micutele diesele din generatia noua (ex 1,4 hdi din AL de la 307 ,sau 2,0 de la BMW de 204 cai care e unul din cele mai fiabile si puternice motoare diesel din lume cu un consum de combustibil neobisnuit pentru aceasta marca :-)),concluziile le trageti dvs.
Respect si siguranta in trafic stimati prieteni !