Acasă Editoriale Febra spoturilor TV auto (I)

Febra spoturilor TV auto (I)

3

Seceta creativilor din zona auto va fi un subiect in sine foarte curand. Astazi mi-am propus doar sa extragem esenta din spoturile auto care au invadat ecranele televizoarelor noastre in ultima perioada. Toate marcile auto se afla in promotie, semn ca sunt pregatite sa va ia banii. Dar ce va ofera in schimb? Haideti sa descifram continutul spoturilor…

Citroen a facut un spot comun C1-C3, inventand versiunea Cool Runner. Spotul este un extras din desene animate vechi, cu un personaj de desen animat vechi, in care Ciroen are abilitatea de a se feri de bolovani care cad de pe munte sau de bombe puse pe sosea. Citroen pare o surpriza la „Pif”. In fapt, Cool Runner nu are nici o legatura cu manevrabilitatea sau viteza masinii. Cool Runner inseamna aer conditionat, abs+ebd si 2 aibaguri pentru un pret sub 10.000 euro cu toate taxele incluse. Singurul mesaj clar este ca la Citroen mai exista locuri in programul „Rabla”. Chiar… Mai exista? Da. De ce? Citroen a avut doar 381 de locuri in program. Nu discutam optiunea romanilor, ci doar optiunea importatorului. Spotul Cool Runner este de nota 4.

Chevrolet Spark. „Nu lasa norocul sa treaca pe langa tine…”. Slogan de loz in plic, dar ce mai conteaza daca suntem la TV?! Chevrolet mai are si spot Lacetti diesel. Slogan „uiti sa pui motorina…”. Am vazut si un spot Aveo, dar nu i-am retinut mesajul, in ciuda faptului ca mi-am propus sa fiu atent la toate calupurile publicitare din ultima saptamana. Bineinteles ca Chevrolet nu sufla o vorba care sa limpezeasca dilema principala a marcii – a fi sau a nu fi Euro3 sau Euro NCAP. Despre acest punct am mai scris („Chevrolet – deruta printre romani”) si, de aceea, nu vom mai insista acum. 3 spoturi aproape imposibil de retinut, difuzate intr-un act formal – evident – gresit calibrat. Nota Chevrolet este 4.

Seat, o marca ce ne obisnuise cu spoturi excelente (daca vi-l amintiti pe cel cu jucariile care se urca in Altea XL… superb!) difuzeaza in ultima saptamana un spot plicticos si cenusiu, din care am inteles doar ca trebuie sa pui benzina in rezervor si ca trebuie sa iti speli masina. Nu am reusit sa retin sloganul, asa cum nu am inteles nici care era modelul promovat, in ciuda faptului ca am urmarit calupurile de publicitate fara sa butonez telecomanda TV. Singurul moment remarcabil ramane soapta „fierbinte” Autoemocion. Nota 5.

Suita spoturilor VW cu acele personaje ciudate care se blocheaza cand vorbesc despre pretul lui Polo, mi se pare o poanta subtirica, prea bufa pentru un spot auto, dar aici sunt cu siguranta subiectiv. Nu am reusit sa retin acel pret care blocheaza totate personajele (greseala de abordare pentru „media efemera”, preturi exacte de 5 cifre se dau la ziar, nu la TV), insa am retinut ca este vorba despre Polo, ca pretul este un pic peste 10.000 de euro si ca toata lumea il vrea acasa. Nota 7.

Abia acum am observat ca am scris cam mult. Scuze. Ma opresc aici, urmand ca maine sa continuam cu notele pentru Ssang Yong, Toyota, Alfa Romeo, Dacia, Nissan, Audi si Skoda.

3 Comentarii

Comentarii închise.

Articole similare

Editoriale

Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca...

Editoriale

Contabilii ucid piata auto

Industria auto se indreapta spre o „glaciatiune” economica. Criza din Lumea Libera...

Editoriale

Cate anvelope de iarna sunt obligatorii, 2 sau 4?

Asa cum cel mai probabil deja ati aflat, anvelopele de iarna au...

Editoriale

Citroen si Brigitte Bardot

Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele...