Acasă Editoriale Chevrolet – deruta printre romani

Chevrolet – deruta printre romani

7

Probabil ca lipsa culturii auto a devenit o valoare cheie in marketingul mondial. Pentru un public mai putin avizat, Chevrolet este doar un nume celebru. Un nume celebru asociat in piata romaneasca cu masini ale caror caracteristici tehnice se afla mult sub legenda numelui. Chevrolet in Romania este fostul Daewoo Coreea si atat. Nici o legatura constructiva cu modelele Chevrolet clasice, comercializate in Statele Unite, cele care au facut cariera in filmele americane.

Primul mare semn de intrebare este norma de poluare a motoarelor. E un pic neplacut sa ai masina noua, dar sa platesti taxe mari ca la un SH. Daca taxa se va schimba dupa cum se aude, a-ti cumpara masina noua Euro3 ar una din cele mai stupide achizitii pe care ar putea-o face cineva.

Dupa catalogul APIA, singurul model echipat 100% Euro4 este Spark. Aveo este Euro4 doar pentru versiunea sedan, toate versiunile hatchback fiind prezentate ca Euro3. In cazul Lacetti, toate masinile apar Euro3! In schimb, pe situl importatorului toate motorizarile apar Euro4. Ambele surse sunt oficiale si… de incredere.

Un alt punct derutant il reprezinta scorurile Euro NCAP. Spark are 2 stele si jumatate, Aveo 1 stea si jumatate, iar Lacetti nici macar nu a fost testat. Aceste rezultate au condus la un protest al Euro NCAP, institutie care considera inadmisibil din punct de vedere moral comercializarea unor masini atat de nesigure. Este singurul protest din istoria NCAP…

Nu ne-am propus sa facem cercetari si sa descoperim cat de Euro4 sunt modelele Chevrolet Coreea sau cat de rezistente sunt la impact. Asta este o problema a Chevrolet, nu a noastra. Insistam doar pe ideea evidenta ca o marca auto, care intretine (din orice motive si pe orice cai) confuzie in piata, nu poate fi considerata „de incredere”. Si asta indiferent de gradul de multumire a clientilor.

20 Comentarii

  • Foarte interesant. Si cei care isi cumpara cum o versiune Euro 3, platesc taxa de inmamtriculare ca atare? Sau RAR-ul e de parere ca sunt Euro 4?

  • Taxa de prima inmatriculare (cel putin in forma actuala) este platita si de masinile noi. Daca masina este Euro3, taxa va avea o valoare exagerat de mare.

    De ex pentru o masina noua euro3 cu motorizare de 1,4, taxa ar fi de aprox. 19 milioane.

  • am un aveo hatchback de 1,2 din martie a.c.(am parcurs 5500km)si sunt multumit atat de tinuta la drum cat si la consum care se incadreaza in cotele date de producator. am platit taxa de prima inmatriculare ca e.4 doar 500 lei.pana acum este o.k.

  • In acest caz, poate se va trezi si APIA sa acutualizeze catalogul pe care tot ei il vand…

    Sa va fereasca D-zeu de incidente la drum.

  • Mi-am luat un lacetti 1.6 16 valve.
    L-am testat pe autostrada pana la mare si inapoi, conform specificatiilor date de dealer: sub 3000 ture si sub 100 km/h.
    Sunt dezamagit. Mi-a iesit un consum exagerat de mare 13l/100 km „(extraurban).
    Cum se poate asa ceva? In carte scrie 6-7 dar nu 13.
    Cine poate sa imi spuna daca asta este consumul sau masina nu este bine reglata?

  • Viorel – in cazul tau adevarul are 2 fetze:

    1. O masina noua va consuma mai mult decat scrie in cartea tehnica. Diferenta este mai vizibila pentru motorizarile pe benzina.

    2. Chiar si rodat, nu cred ca un motor pe benzina 1,6 va consuma vreodata in viata lui sub 8 litri, MAI ALES cand in masina sunt 2-5 persoane, bagaje, aer conditionat pornit si rezervorul plin.

    Consumul din cartea tehnica se face cu un sofer uscativ care mai are trei molecule de benzina in rezervor, fara aer conditionat si fara vreo panta sau depasire…

  • Deci …
    Am un Aveo model 2007 , motorizari 1.4 16 valve .. culmea .. am facut un drum din constanta pana in bucuresti(otopeni mai exact) si culmea .. am consumat decat 13.6 litri .. si au fost cam 230 km

  • DaNnY – spune te rog si doua vorbe despre stilul de condus, precum si despre cat de incarcat ai fost…

    Cifrele singure nu spun nimic, doua masini absolut identice putand avea un consum foarte diferit.

  • Parerea mea este ca aceste Chevroleturi coreene consuma mult. Dau un contraexemplu : Megane de 1.6 16 V din 2002. Adus din Franta pe autostrada la viteze care depaseau de multe ori 150, 160, soferul singur in masina, fara clima si rezervorul mai tot timpul plin, media pe 2000 de km : (fix) 6 litri. Drum Oradea – Budapesta retur (500 de km) pe nationala maghiara (viteze intre 90 si 130) condus cat de economic s-a putut, 5 persoane in masina, bagaje de 40 de kg, rezervor plin, fara clima, 5.8 litri medie. Acelasi drum fara bagaje, soferul singur, noaptea – deci aproape nici o depasire, condus economic – 5.4 litri (!!!). Drumuri de 2 ori pe zi (la servici), 2 pasageri, traseu 15 km – jumatate oras, jumatate afara din oras in ore de varf – 7.3 litri. Pe 100 km facuti exclusivamente urban, iarna, 2 pasageri, in ore de varf si nu numai, 8.5 litri. Recunosc condusul este cat se poate de economic (apropo mai astept si acum si alte sfaturi in sensul acesta, parca ne promiteai ceva cu tehnici de condus defensiv Iuliane). Repet este un 1.6 16 V, 110 cai, deci relativ „sportiv”, si nu in ultimul rand vechi de 6 ani. Ma

  • gandesc ca motoarele mai noi – 2007, 2008, sunt si mai eficiente din acest punct de vedere. Am facut aceasta comparatie pt ca din ce mi s-a spus de la cunostinte, prieteni, diferiti, etc … cat le consuma Aveourile sau Lacetturile (mai ales pe urban) pt masini NOI (2007, 2008), deci de ultima tehnologie, mi se pare ca aceste Chevroleturi coreene au la consum un punct slab. Nu vreau sa vb de alte puncte slabe, pt ca nu posed o astfel de masina, si deci as specula mai mult decat as vorbi in cunostinta de cauza. Experienta mea cu aceste masini se rezuma la un condus de un Aveo pe un traseu de 120 de km. Consumul mi s-a parut marisor : 7 litri, 2 pasageri, rezervor plin, fara bagaje. La condus impresiile sunt oarecum ca la un Logan.

  • am uitat sa precizez, cei 7 litri au fost la 100 de km, in total au fost 8 litri jumatate (fara clima, fara bagaje, fara acceleratii „sportive”), pe o nationala relativ neaglomerata.

  • Am aveo sedan 1.4 16V. De la Bucuresti la Tesalonic (cam 700 km) , cu trei pers. in masina , portbagajul plin si locul pasagerului fata plin cu lucruri , a consumat 7.5 l/100 , la o viteza de 130 in afara localitatilor dar si de multe ori cu viteza legala pt. multele radare .

  • aveo 2007,16 v,18 k km, doua persoane adulte, bagaje, pe distanta Buzau-Braila(mun Buzau de la intrare pana la iesire), 105 km, 3000 turatii, consum 6,9 litri CO 98,conform celor afisate de pompa de benzina.

Comentarii închise.

Articole similare

Editoriale

Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca...

Editoriale

Contabilii ucid piata auto

Industria auto se indreapta spre o „glaciatiune” economica. Criza din Lumea Libera...

Editoriale

Cate anvelope de iarna sunt obligatorii, 2 sau 4?

Asa cum cel mai probabil deja ati aflat, anvelopele de iarna au...

Editoriale

Citroen si Brigitte Bardot

Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele...