Ideea cumpararii Volvo de catre BMW (aparuta exploziv pe net) se datoreaza preluarii de catre „Financial Times” a unei stiri aparute in publicatia suedeza „Goteborgs Posten”, conform careia BMW ar fi initiat demersuri in vederea achizitionarii Volvo. Aceasta stire nu a fost confirmata nici de BMW si nici de Ford, detinatorul Volvo.
Volvo este parte a grupului PAG (Premier Automotive Group) detinut de Ford, care se ingrijeste si de destinele Jaguar si Land Rover. Ford a cumparat Volvo in 1999 cu 6,5 miliarde de dolari, iar un an mai tarziu, in 2000, a cumparat Land Rover de la BMW pentru o suma estimata la 2,7 miliarde de dolari. Ford a afirmat in nenumarate randuri ca Volvo si Land Rover sunt profitabile, singura problema din interiorul PAG fiind Jaguar, care continua sa piarda bani, aproximativ 327 de milioane de dolari in 2006.
Suedezii au speculat ca BMW vrea sa isi expandeze portofoliul de produse cu o marca premium „tractiune fata”, pentru ca nemtii sa dezvolte gama Mini cu costuri mai mici.
Exectutivul Ford, inclusiv Alan Mulally (CEO), a declarat public in mai multe randuri ca Volvo nu este de vanzare. Prin urmare aceasta stire este un mare fassss jurnalistic, care aminteste de alt zvon conform caruia Renault ar fi dorit sa cumpere Volvo in urma cu 2 ani.
Nu fiti „motani”. E bine sa va informati din surse serioase…
nou 😉
Renault a cumpărat Volvo. Doar că e vorba despre diviziile producătoare de camioane…
Sorry, nu am auzit de asa ceva.
In 2001, Volvo Trucks a fost cea care a cumparat Renault Tracks. Adica invers decat zici. Nu vad cum cineva cumparat sa cumpare la randul sau pe cumparator. 🙂
Insa Volvo si Volvo Trucks sunt marci diferite. De aici si pana la cumpararea Volvo de catre Renault e cale lunga.