Ce faci atunci cand ai o uzina invechita de camioane grele? Firesc este sa incerci sa gasesti noi parteneri si sa revitalizezi business-ul. Asta a si facut uzina AMUR din Rusia. Rusii au vandut uzina catre doua companii chinezesti, Zhongxing si Geely.
Primele planuri de productie se refera La SUV-uri ieftine, inclusiv in versiune pick-up. Rusii s-au cam saturat de produsele proprii obosite si cauta acum alternative, iar chinezii au mirosit imediat oportunitatea. AMUR se va integra in ofensiva chinezeasca auto prin inceperea productiei lui Zhongxing Landmark, primul SUV de conceptie integral chinezeasca. Seamana mult cu Mitsubishi Pajero, dar – daca ei se lauda cu conceptia chinezeasca – o lasam asa pana tipa japonezul…
Acest model are doua avantaje: arata bine si este motorizat cu interesantul propulsor Mitsubishi in 4 cilindri de 2,4 litri. AMUR intentioneaza sa produca 3000 de unitati in fiecare an, in aceasta productie fiind incluse si unitatile destinate pietei americane ce va fi probabil penetrata in 2008 cu modelul Landmark.
Probabil, Landmark va fi ofertat si in Romania. In acest moment, singurele SUV-uri chinezesti existente deja in piata noastra (Great Wall) au preturi pornind de la 13.000 euro (CIP). Va ciupi oare Landmark un pic din segmentul de pret Logan?
Cred ca da, deoarece romanul e atras de tot ce e nou, mai ales atehnic asa cum este el!
:))))