Dec 092008
 

Nimeni nu-i mai presus de lege
Palatul Victoria a anuntat acum 2 zile triplarea taxei auto incepand cu 15 decembrie si doar cu acordul Comisiei Europene (precizarea fiind facuta de purtatorul de cuvant al guvernului). Ca urmare (probabil) a unei pierderi temporare de memorie, a aparut OUG 208 si taxa auto a fost triplata incepand cu 9 decembrie si fara acordul Comisiei.

Surpriza totala facuta de un guvern muribund. Nu raman prea multe de comentat. Ne vom limita la expunerea a 6 motive care ne-au creat convingerea ferma ca (cel putin deocamdata) in Romania democratia este simulata de un grup mafiot:

1. Acesta masura este neconcurentiala, aflandu-se intr-o totala contradictie cu masurile anti-criza propuse in Lumea Libera. Plasarea pierderilor cauzate de recesiune pe umerii populatiei, este o dovada a incompetentei guvernului actual, o palma pe obrazul deja suficient de palmuit al romanilor si un gest de tradare a intereselor nationale.

2. Aceasta taxa discrimineaza piata SH interna de cea din Uniunea Europeana. Practic, cumpararea de SH romanesc se face fara taxe, in timp ce SH-ul din Uniune este supus implicit unei interdictii. Nu este intamplatoare urmatoarea coincidenta: 90% din piata auto SH din Romania (cu taxe zero, indiferent de gradul de poluare) este detinuta de FIX ACEIASI jucatori cu cei din piata de masini noi. Ei si-ar dori sa isi distribuie buy-back-ul fara concurenta, pentru a practica preturi uriase, asa cum au facut-o de-a lungul timpului pana la intrarea Romaniei in Uniunea Europeana.

3. Aceasta masura va sugruma vanzarile Dacia, avantajand importurile auto. Datorita prostiei proaspat comise de guvernantii ingusti la minte, perceptia publica in randul romanilor a devenit aceea ca statul roman te obliga sa cumperi Logan sau Sandero. Reactia este imediata – „nu cumparam Dacia”. Nu credem ca exista publicitate negativa mai eficienta decat asta. Cine ne contrazice pe acest punct, inseamna ca a pierdut contactul cu realitatea (din motive clinice sau nu).

4. Aceasta masura va conduce automat la dizolvarea oricarei obligatii de a restitui banii incasati din versiunea DOVEDIT ILEGALA a taxei din 2007. Statul are obligatia de a restitui doar diferenta intre vechea taxa si cea actuala. Cea actuala fiind tripla, statul reuseste in mod golanesc sa se sustraga unei recomandari a Comisiei Europene.

5. Aceasta masura acopera de fapt grava incompetenta de care da dovada RAR. Jocul spagilor este mai presus de lege si DE ACEEA multe rable circula pe strazi. Ne plangem de invazia rablelor? Cum au ajuns rablele sa fie inmatriculate? Cum de au voie sa circule pe strazi astfel de masini? Nu conteaza raspunsurile. Niciodata nu va raspunde cineva de la RAR pentru ca o rabla circula pe strada contra spaga. Pentru a se acoperi indolenta RAR, mai bine interzicem importurile SH. Atunci, ce sens mai face RAR? Doar ITP-ul? Cam putin pentru cat personal are…

6. Aceasta masura buzunareste populatia fara sa rezolve vreunul din motivele care au condus la implementarea masurii. Rablele vor continua sa mearga pe strazi, Dacia va continua sa stea cu portile inchise jumatate de luna in fiecare luna, iar programul rabla va avea un feed-back si mai scazut decat in 2008, indiferent de nivelul primelor oferite. In plus, romanii se revolta si ies in strada pe 13 decembrie (ii sustinem 100%!), demonstrand lumii inca o data ca proverbiala hotie romanesca vine de sus in jos, ca in vremurile comuniste.

Cu exceptia unui numar restrans de persoane, toata lumea pierde din cauza acestor masuri. Pana va reactiona Comisia Europeana (caci sigur va reactiona), vom gusta o noua portie de umilinta. Inca mai aud vocea zeitatii de tinichea spunand amaratilor sinistrati in 2005 – „Ce vreti ma, sa va fac hotel?”….

Articole cu tema apropiata:

  41 comentarii despre “Taxa auto – 6 dovezi ca traim intr-un stat mafiot”

  1. Iulian,

    Textul actual de lege prevede in mod explicit ca automobilele uzate importate din spatiul comunitar dar care sunt euro 4 trebuie sa plateasca taxa triplata? Si daca eu vreau sa-mi cumpar un automobil nou din Berlin si sa-l inmatriculez in Romania? Platesc taxa sau nu?

  2. Art. II. — Autovehiculele a căror capacitate cilindrică nu depăşeşte 2.000 cm3 şi care se înmatriculează pentru prima dată în România sau în alte state membre ale Uniunii Europene începând cu data de 15 decembrie 2008 se exceptează de la obligaţia de plată a taxei pe poluare pentru autovehicule, stabilită potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 50/2008.

    – in traducere libera – masinile noi sunt scutite de taxa, daca au max 2000 cmc. In rest e tripla. Nu se pomeneste de Euro4 sau 3. Insa o masina noua nu poate fi omologata decat minim Euro4. Adica, daca ai Euro4 SH, platesti tot triplu. Noua poate fi si din Berlin. Asta apropo ca protejeaza Dacia… Smintiti si misei.

  3. Si cum stabileste statul ca masina care o aduc eu din Berlin e „noua”?

  4. Nu cunosc procedura exacta, birocratica, prin care statul stabileste ca o masina este noua sau nu.

    Orice masina luata noua are o carte service si o factura.

    Daca veti cumpara de la un dealer autorizat iar in cartea service apare stampila de 0 km, totul e ok.

    Ca element de siguranta in plus se poate lua seria sasiu (vin code), in evidentele constructorului fiind prinsa cu exactitate data fabricatiei.

  5. Vor veni cei ce au mai fost, vor face pentru popor ce au mai facut, dar pentru ei vor face totul. Eu nu am incredere ca se va schimba ceva. La noi in Caras nu se intampla nimic, hotii conduc, mafiotii sant la putere, PROSTIMEA tace!!! As vrea sa fiu expulzat in SUA. Dati-ma afara !!! Sa sufar cand cumpar galonul de benzina cu 1$ !!! am un ford scorpio care in germania m-a costat 900 de euro, a primit tuv de la Decra (cei mai stricti) pe doi ani,taxa in RO 2.174,73 Euro .URA !!!!!

  6. Deduc ca sunteti de acord cu titlul articolului la care ati postat acest comentariu…

  7. traim si votam niste hotzi camatari mai rau ca ei fac si legea(prin ordonante)am cumarat un bmw320din ger in noiembrie 15 nu puteam sa l inscriu ca programarile erau deja pt 15 ianuarie.daca eu am cumparat masin a ca si cumparator de buna credintza cum pot camatarii astia sa skimbe legea si sa ma faca sa platesc ce nu am cconceput………Hoooooooooo !!!!e hotzie pe fata.banditi hotzi.Iar noi nu facem decat sa tacem si sa inghitzim gogosile ce ni le baga hotzii de la guven cu interese personale

  8. traim si votam niste hotzi camatari mai rau ca ei fac si legea(prin ordonante)am cumarat un bmw320din ger in noiembrie 15 nu puteam sa l inscriu ca programarile erau deja pt 15 ianuarie.era euro 4 iar acum a devenit euro3
    ce sangt eu de vina ca ei m au tinut sa nu pot s o inscriu??sa desckida centre rar mai multe ca de asta ii platim…

  9. Tariceanu si Geoana sant masoni si nu servesc interesele Romaniei …asa ca ce sa asteptam de la ei ….ne mulg cat pot….:)

  10. eu am cumparat o masina in 6 febr 2007 si am circulat cu ea pina acum in ianuarie,dupa care am nr provizorii !! mentionez ca am o procura facuta cu fostul proprietar ,prin notariat si act de vinzare cumparare din data sus mentionata! as dori sa stiu daca pot plati taxa auto la valoarea din iulie ,dovada avind aceste documente mentionate !! va rog din suflet sa imi transmiteti urgent!!
    am nr provizorii pina in martie !!

    multumesc din suflet ….cu stima any

  11. any – dupa lege, daca dovediti cu act de plata dinainte de 15 decembrie 2008 este ok.

    Eu asa inteleg textul legii.