A patra generatie Nissan Micra este un model complet nou, conceput pe noua platforma V a marcii Nissan, cu obiectivul simplificarii condusului in oras.
Tehnologia avansata a noului motor pe benzina asigura performante atat de ridicate in materie de consum de carburant si emisii reduse incat nu mai este nevoie de o versiune diesel (!!).
In bref:
- Preturi de la 7.800 euro, TVA inclus si 3 prime de casare adaugate;
- Aer conditionat, ABS, ESP, 6 airbaguri, radio CD, Bluetooth, computer de bord in dotarea standard;
- Motor in trei cilindri pe benzina, cu cel mai scazut consum de carburant din segment;
- Cea mai mica raza de bracaj din clasa sa si sistem Park Assist;
- Sistem de navigatie si multimedia Nissan Connect.
Motorizare
Propulsorul aspirat de 1,2 litri dezvolta 80 CP la 6.000 rpm, cuplul maxim de 110 Nm la 4.000 rpm, consuma 5 litri/100 km in regim combinat iar emisiile sunt de doar 115g/km. La versiunea cu transmisie automata CVT, emisiile sunt de 125g/km iar consumul combinat de 5,4 litri/100km.
Motorul este usor si compact. A fost conceput cu atentie, pentru a evita orice dezechilibru inerent motoarelor in trei cilindri: vibratiile la gol au fost eliminate prin instalarea unei contragreutati de compensare pe arborele cotit, care genereaza o miscare ovala anuland vibratiile cauzate de cursa pistonului. Rezultatul este un nivel de silentiozitate similar cu cel al unui motor in patru cilindri.
Motorul in trei cilindri are mai putine parti motoare iar astfel se reduce frecarea interna si se imbunatateste eficienta termica. Printre tehnicile de reducere a frecarii se numara pistoanele cu alezaj circular, adoptarea invelisului din carbon diamant (DLC) lipsit de hidrogen pentru segmentele de piston si o pompa de ulei cu volum variabil. Toate aceste elemente contribuie la reducerea frecarii cu pana la 30% in comparatie cu motoarele conventionale in patru cilindri, avand niveluri de performanta similare.
Transmisie
Transmisia standard se realizeaza printr-o cutie de viteze manuala, cu cinci trepte. In gama Micra este disponibila si noua transmisie CVT, avantajul sau constand in reactia rapida la viteze reduse si economie de carburant la viteze mari. Este prima cutie de viteze CVT cu sistem de transmisie planetara secundara – pentru functionare eficienta si foarte fiabila.
Masa totala redusa:
- rezervorul de carburant de 41 litri este cu 2,2 kg mai usor decat cel al vechiului Micra;
- sistemul de esapament nu mai are amortizor central de zgomot, reducand masa cu 3,2 kg iar sistemul de suspensii frontale este mai usor cu 9 kg;
- scaunele sunt mai usoare, panoul de bord foloseste mai putine componente si motorul este mai mic;
- plafonul este mai usor cu 2kg iar, in ansamblu, noul Nissan Micra este mai usor cu 35 kg decat predecesorul sau, masa incepand de la 915 kg.
Suspensii
Noul Micra are un nou sistem de suspensie, cu lonjeroane MacPherson in fata, cu arcuri elicoidale si bara de torsiune compacta pe puntea din spate, conceputa pentru a patrunde mai putin in zona portbagajului. Fiind montate pe cadre auxiliare, suspensiile cu bare antiruliu contribuie de asemenea la diminuarea zgomotului in trafic si a vibratiilor.
Design
Design-ul zvelt al acoperisului, completat cu spoilerul pronuntat din spate, contribuie la reducerea la minim a rezistentei aerului, la scaderea consumul de carburant si la reducerea emisiilor.
Designul noului model nu a compromis vizibilitatea deja apreciata a modelului Micra, caracteristica esentiala pentru a putea conduce fara stres in oras. Ca si la generatiile anterioare Micra, de pe scaunul soferului este posibila vizualizarea clara a drumului si a extremitatilor automobilului, permitand efectuarea manevrelor in spatii foarte inguste.
Sasiul a fost proiectat pentru a imbunatati fluxul de aer si a maximiza deportanta, marind stabilitatea la viteza mare. Coeficientul de rezistenta aerodinamica a noului Micra este 0,33.
In oras
Un exemplu de tehnologie inovatoare pentru performanta in oras este sistemul inovator, usor de folosit, de masurare a spatiului de parcare Park Assist. Acesta este in dotarea standard la versiunea Tekna. Sistemul Park Assist informeaza soferul daca un spatiu este potrivit pentru parcare. In timp ce soferul cauta un spatiu de parcare, poate activa sistemul Park Assist cu ajutorul unui buton de pe bord si apoi trebuie sa semnalizeze pentru a indica sistemului latura pe care se va face parcarea.
Presupunand ca viteza este sub 25 km/h, senzorii scaneaza spatiul indicand soferului daca acesta este potrivit sau nu, pe ecranul computerului de bord. Ecranul indica ‘OK’, daca spatiul este cu 100cm mai mare decat lungimea masinii, ‘DIFFICULT’ daca este cu 60 – 99cm mai mare decat lungimea masinii si ‘NOT ADVISED’ daca este mai mare decat lungimea masinii cu maxim 60cm. Apoi soferul decide daca doreste sa parcheze sau nu.
Acele niveluri de toleranta pot fi reglate, in functie de abilitatea soferului – Incepator, Normal si Avansat – iar senzorii sunt suficient de precisi pentru a identifica obstacole mici cum ar fi borne, balize de ocolire si altele. Sistemul Park Assist este completat de senzorii de parcare, care functioneaza ori de cate ori este selectat mersul in marsarier, transmitand avertismente sonore si vizuale. Micra este singurul automobil din segmentul B care ofera sistemul Park Assist.
Noul Nissan Micra este disponibil in trei variante de echipare: Visia, Acenta si Tekna. Cutia de viteze manuala este disponibila pentru toate cele trei variante de echipare, in timp ce transmisia automata CVT este disponibila in combinatie cu varianta Acenta.
(extras din comunicatul oficial Nissan Romania)