iun. 062011
 

Etrier electric BWIAnul 2011, destul de sarac pentru inventica din domeniul automobilului, aduce in primplan un nou sistem de franare, 100% electric. Functiile de antiblocare, antipatinare, control al stabilitatii si de franare de urgenta sunt mult mai rapide decat in sistem hidraulic si semnificativ mai facil de integrat in sisteme digitale.

Un nou sistem de franare electric obliga la desenarea unui nou etrier, alimentat la tensiunea de 14 volti. Conform specialistilor de la BWI, etrierii electrici vor fi introdusi cel mai probabil doar pe puntea spate a viitoarelor automobile compacte. In acest moment nu exista o cerere importanta pentru etrierii electrici, insa succesul franei electrice de stationare (de mana) creioneaza perspective pentru succesul unei electrificari generale la franele osiei spate.

Costurile de fabricatie nu sunt mici, insa istoria a demonstrat ca sistemele electrice au avut intotdeauna cea mai dramatica scadere a pretului de cost in primul an de productie, incepand de la becul lui Edison si pana la popularul DVD. In plus, noul sistem promite un timp mai scurt de reactie pentru rotile puntii spate decat in sistemul clasic hidraulic. Poate ca franarea hidraulica nu va capitula imediat, insa devine din ce in ce mai clar ca viitorul automobilului nu poate fi decat electric.