mai 032011
 

A redevenit greu sa iti cumperi o masina in Romania. Eroina ultimilor ani din piata romaneasca, Dacia, sufera cumplit. In primul trimestru 2011 a vandut in Romania doar doua treimi din volumul primului trimestru 2010. Exporturile merg bine, insa atat timp cat inmatricularile de automobile Dacia in UE au scazut cam cu o zecime din volumul primelor 3 luni din 2010, nu va mira pe nimeni daca va intra in declin si exportul. Bizar.

Nici Fiat sau Peugeot, rasfatatele pietei din primii ani ai mileniului III, nu o duc mai bine, insa aceasta curba este asemenea celei din piata auto europeana. Nu acelasi lucru il putem spune despre fratiorii Skoda si VW, care isi cresc vanzarile in tarile UE, dar scad in Romania. Avem si exemple demne de Dosarele X. Kia de pilda are in primul trimestru o scadere de aproape 7 procente in piata UE, insa in Romania importatorul raporteaza – tineti-va bine – dublarea vanzarilor! Insa cazul Kia este unul special, care include in raportarile romanesti si automobile vandute in alte tari. Bizar.

In mijlocul confuziilor exista si insule de certitudine. Una dintre acestea este si faptul ca pe fundalul unei pareze economice cvasigenerale, in Romania exista cresteri la marcile scumpe Alfa Romeo, Audi, BMW, Land Rover, Mercedes, Mitsubishi, Porsche sau Volvo. Din nou bizar. Si nu este o observatie cauzata de vreun puseu proletcultist.