Acasă Tehnologii Motorul viitorului a devenit prototip functional

Motorul viitorului a devenit prototip functional

50

VCRiPrima oara s-a facut cunoscut acum 18 luni, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din 2009. Motorul viitorului, MCE-5, a devenit in toamna lui 2010 prototip functional. Propulsorul cu raport volumetric variabil (concept VCR – Variable Compression Ratio), este tot mai aproape de momentul industrializarii, intrand de curand in faza de testare pe drum.

Sunt studiate in paralel 2 versiuni. Prima, in 4 cilindri pe benzina, 1484 cmc cu injectie indirecta, dezvolta 217 CP (160kW) in plaja de 4000-5000 rpm si un cuplu maxim de 420 Nm la turatia de 1500 rpm. Supraalimentarea motorului intra in grija a doua turbocompresoare (joasa si inalta presiune), montate in serie si functionand intr-o maniera secventiala. Fiecare din cele doua turbocompresoare beneficiaza si de serviciile cate unui cooler, pentru a creste masa aerului destinat amestecului combustibil. Coolerele sunt dedicate.

A doua versiune este cu injectie directa si dezvolta 245 CP (180 kW) intre 4000-5000 rpm, cuplul maxim fiind obtinut la 1800 rpm: 480 Nm. Presiunea (absoluta) de spraalimentare 3.5 bari. Tehnologia VCR permite pe o plaja mare de turatii obtinerea unui consum excelent, de 220g/kWh, corespunzator unui randament mecanic de aproape 40%.

(puteti urmari evolutia cercetarilor pe situl dedicat VCRi, „mce-5.com”)

Articole similare

Tehnologii

Automobilul si sterilitatea masculina

Noutatile tehnologice dedicate celor mai recente generatii auto pot avea anumite efecte...

Tehnologii

Upgrade auto: de la clasic la hibrid

Chiar daca deocamdata il plasam intre ghilimele, termenul de „hibridizare auto” se...

Tehnologii

Reincarcare fara fir a electronicelor din habitaclu

Dispozitivele electronice autonome (telefoane, navigatie, laptopuri, etc) devin din ce in ce...

Tehnologii

Proiectul Sartre – somn usor la volan!

Proiectul Sartre, acronim al denumirii complete „Safe Road Trains for the Enviroment”...