iun. 212010
 

In timp ce o buna parte din constructorii europeni propun clientelei sistemul Stop&GO, cel care opreste motorul la stop si il reporneste automat la calcarea pedalei de ambreiaj, masinile produse de francezi inca nu au in oferta aceasta optiune importanta. Se pare ca intarzierea aparitiei sistemului din ofertele franceze va fi compensata de promisiunea noului sistem STT, de generatia a 2-a. Fata de prima generatie STT (un esec consumat in anonimat), noul STT are o putere electrica cu 70% mai mare.

In esenta, STT foloseste un alterno-demaror (electromotor reversibil) trifazic care reuseste sa scoata din repaus motorul, de la 0 la 600 rpm in mai putin de jumatate de secunda. Putere nominala 2,2 kW. Nevoia unei arhitecturi diferite pentru sistemul STT a fost data de motorizarile HDI, propulsoare foarte apreciate pe intreaga piata auto, dar care nu puteau porni convenabil cu sistemele actuale STOP&GO.

Francezii se lauda cu faptul ca pasagerii masinilor ce vor fi echipate cu viitorul sistem STT nu vor auzi zgomotul repornirii motorului, singurul semn ca motorul a repornit fiind doar niste vibratii aproape imperceptibile.

Pe langa acest detaliu, sistemul poate avea si alte puncte forte in fata concurentei. De pilda, viteza la care motorul este decuplat: 20 km/h pentru transmisii cu cutie de viteze manuala, fata de 0-7 km/h cat sunt limitele actuale. Oprirea motorului se face doar daca masina este scoasa din viteza, iar pedala de ambreiaj eliberata. Spre diferenta de sistemele Stop&GO cu arhitecturta clasica, in cazul STT repornirea se poate face si din mers, fara a fi necesara oprirea automoblului.