Acasă Editoriale Amenzile rutiere sunt prea mici

Amenzile rutiere sunt prea mici

5

Nu am inteles niciodata de ce Romania are cele mai mici amenzi de circulatie din lume. Nivelul mic de trai nu are legatura cu amenda de circulatie, intrucat amenda nu este un cost, ca benzina sau placutele de frana.

Daca stii sa conduci, daca ii respecti pe ceilalti participanti la trafic si daca esti responsabil, nu trebuie sa platesti absolut nicio amenda. Nici mica, nici mare. Sfidezi? Foarte bine, baga mana adanc in buzunar. Ai gresit pentru ca ti-ai luat carnetul cu spaga? Trebuie sa platesti, ca orice trisor. Ai fost obosit si ai gresit intamplator? Oamenilor cinstiti nu trebuie sa le explici ca greseala se plateste…

Chiar si in Romania cea plina de drepturi si lipsita de obligatii, masinile sunt din ce in ce mai putin parcate prosteste. Secretul? Mult hulita ridicare a masinilor parcate ilegal. Uneori s-a exagerat, alteori s-au mai inchis ochii, insa (una peste alta) masura a fost justa atat timp cat efectul poate fi constatat cu ochiul liber. Sigur, problema parcarilor ramane restanta primariilor din marile orase, insa chiar si cu numar redus de optiunui, soferii incep sa se uite de 2 ori inainte sa blocheze linii de tramvai, de troleibuz sau accesul masinilor de interventie de urgenta.

Atat timp cat vor fi mici, amenzile vor fi asimilate unui bilet de voie. “Fac ce vreau eu, iau o amenda mica si totul este corect” – acest rationament de pitecantrop trebuie desfiiintat sau – reversul medaliei – riscam sa devenim cu totii niste pitecantropi motorizati. Cred ca ne este suficienta democratia originala si nu ne mai trebuie in plus si un sistem original de amenzi.

Articole similare

Editoriale

Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca...

Editoriale

Contabilii ucid piata auto

Industria auto se indreapta spre o „glaciatiune” economica. Criza din Lumea Libera...

Editoriale

Cate anvelope de iarna sunt obligatorii, 2 sau 4?

Asa cum cel mai probabil deja ati aflat, anvelopele de iarna au...

Editoriale

Citroen si Brigitte Bardot

Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele...