Un prototip al viitoarelor taxiuri pe celula de combustibil a fost prezentat presei la Londra, flota de „taxiuri negre” cu emisii de vapori de apa ajutandu-i pe londonezi sa isi atinga obiectivul central, emisii zero pana in 2020. Noua tehnologie va deveni functionala la Londra mult mai devreme decat se estima (2015), pretextul perfect fiind Jocurile Olimpice din 2012.
Dupa toate aparentele, Londra incearca implementeze celula de combustibil la toate categoriile de automobile, celebrele taxiuri englezesti fiind doar un preambul de maxima vizibilitate. Taxiurile negre cu linii retro si celula de hidrogen, vor atinge o viteza maxima de 130 km/h si vor avea o autonomie de cca.400 km.
Oficialii considera ca cea mai grea parte a intregului proiect va fi sa ii convinga pe taximetristi sa-si schimbe actualele modele diesel cu noutatile electrice. Guvernul britanic a investit aproximativ 5.5 milioane de lire sterline in Technology Strategy Board si anunta ca noi fonduri vor fi alocate pentru dezvoltarea unei retele de alimentare cu hidrogen, inainte ca noile taximetre sa apara pe strada. In plus, patru autobuze pe celula de hidrogen sunt programate sa intre in sistemul londonez de transport la sfarsitul acestui an.
Povestea cu poluarea aerului din Londra este foarte veche, iar englezii cauta solutii inca din vremuri indepartate. De pilda, la inceputul secolului al 14-lea, guvernul a interzis folosirea carbunelui din cauza fumurilor toxice. In epoca moderna, tot pe malurile Tamisei s-a nascut termenul de „smog”, un soi de ceata amestecata cu emisii de la automobile. Acum, Londra isi continua traditia, vinovatul principal pentru poluare fiind iconicele taxiuri negre si motoarele lor diesel.