iun. 052010
 

Saab 92 din 1950 Saab va decide pana la sfarsitul anului daca va produce un concurent „entry premium class” la ceea ce ofera acum Audi si BMW. In acest moment, Spyker Cars, noul detinator al Saab se afla in negocieri cu numerosi parteneri, pentru studiul preliminar productiei unei platforme noi, adecvate misiunii de readucere la viata a celebrului model Saab 92 de acum 60 de ani.

Daca decizia va fi una pozitiva, reincarnarea Saab 92 ar putea avea loc undeva la inceputul anului 2013 si ar fi primul model Saab imaginat 100% de Spyker.

Ideea de reincarnare este metaforica, dar nu foarte abstracta. Spyker chiar doreste sa construiasca un model retro, care – in viziunea proprie – poate bulversa topurile de vanzari din segmentul premium. „92-ul va fi un automobil uluitor, cel mai ingenios din lume si va fi fara nicun dubiu un Saab veritabil – aceasta este credinta sefului Spyker, Victor Muller.

Tinta olandezilor se va pozitiona undeva intre 30.000 si 60.000 unitati vandute. Exista anumite speculatii legate de posibila asimilare a unei platforme VW pentru noul Saab 92, insa nu exista nicio confirmare oficiala. Singura certitudine este aceea ca Spyker nu ia in calcul adoptarea unei platforme sud-coreene, un alt zvon din piata, insa dezmintit categoric de olandezi.

Victor Muller, a devoalat insa un detaliu interesant legat de pretul Saab 92, acesta urmand sa fie pozitionat cu circa 10% mai sus decat Mini.

Tot seful Spyker a lasat sa se inteleaga ca reteaua de dealeri va fi dublata pana la sfarsitul anului, dezvoltare urmata de o noua crestere de 50% in 2011. Astfel, de la 35 de dealeri cat detine Spyker in acest moment, se va putea ajunge la 90 de centre oficiale.

Inca nu exista informatii despre un eventual dealership Spyker-Saab in Romania, dar – oricum – ramane interesant de urmarit evolutia acestui parteneriat nord-vest european.