apr. 262010
 

In timp ce piata auto romaneasca a devenit una derutata si (simultan) derutanta, ne-am gandt sa oferim o pilda interesanta colegilor din industria auto. Americanii de la GM si-au trimis reprezentantii de vanzari la biserica, dar nu pentru a participa la slujba de duminica, ci pentru a cauta clienti pentru drive test.

Americanii muncesc din greu pentru recuperarea pierderilor survenite in urma falimentului protejat de anul trecut. Monitorizeaza tot ce se intampla in tara, fiecare eveniment public din orice mediu social, un soi de actiune gen “Porti Deschise” ambulanta, desfasurata nu in showroom, ci exact in locurile in care oamenii isi petrec timpul liber. Masina nu sta cocotata pe piedestalul vreunui supermarket, ci pur si simplu este pusa la dispozitia oamenilor pentru a fi condusa.

Cea mai spectaculoasa astfel de actiune a avut loc saptamana trecuta la una din cele mai mari biserici din Detroit, Hardford Memorial, loc in care enoriasii au testat aproape fiecare model GM, inclusiv Chevroletul electric.

Aceasta abordare nu a fost una agresiva de genul “chelner comunist”, in care vanzatorul sa vina si sa te sufoce cu explicatii pe care nu le-ai solicitat niciodata. Prezenta a fost discreta, dar insotita de un mesaj penetrant “Ce-ar fi sa conduci toate masinile noastre in acest weekend”? Familii intregi au considerat suficient de interesanta invitatia si s-au distrat de minune.

Nu suntem foarte convinsi ca in Romania exista personal cu suficienta experienta care sa gestioneze cu echilibrul necesar astfel de actiuni, insa cred ca putem, macar cu stangacia debutantului, sa initiem astfel de evenimente itinerante, in care festivismul de balci sa fie dat uitarii, iar oamenii sa fie lasati sa urce la volanul noilor modele auto si sa le poata testa fara coada, nervi, tipete, imbranceala sau alte ingrediente amare.