apr. 142010
 

Industria auto americana a premiat inovatiile aduse de cei mai importanti furnizori de tehnologie si subansamble. Chiar daca numele acestor furnizori din piata americana se regasesc intr-o proportie extrem de redusa in Europa, interesant pentru noi va fi sa studiem inovatiile in sine, noile sisteme care – mai devreme sau mai tarziu – vor avea anumite influente si la noi.

Prima dintr-o suita de inovatii tehnologice auto recente pe care vi le vom oferi aici, pe TotalAuto, este Electronically Scanning Radar (ESR), cel mai nou sistem de detectie radar care lucreaza impreuna cu sistemul „adaptive cruise control”. In noua asociere, sistemul cruise control autoadaptiv poate lucra simultan pe doua fronturi de detectie, in loc de unul singur ca pana acum.

In acelasi timp si pe acelasi radar, sistemul cruise control proceseaza atat informatii preliminare legate de obstacole aflate la peste 170 m, cat si informatii clasice legate de proximitate (sub 60 m), cele care pot actiona automat frana sau pot activa alte sisteme de alerta. Detectia la distanta are rol preventiv si pune in garda sistemul cruise control pentru faza urmatoare, cea in care obstacolele vor intra in zona de proximitate.

ESR lucreaza impreuna cu Adaptive Cruise Control, dar si cu sistemul Stop & Go, cel care opreste temporar motorul la semafor. Datorita acestei interdependente unice, ESR ofera soferului posibilitatea alegerii intre mai multe moduri de utilizare, in functie de stilul de sofat.