Acasă Editoriale Total Recall – buna dimineata Europa

Total Recall – buna dimineata Europa

5

Zi de zi, avem cunostinta de cazuri de recall la majoritatea marcilor auto importante. Dar nu in Europa, ci doar in Statele Unite. Si cum nu este necesar sa fim mecanici auto ca sa avem dreptul sa utilizam automobilul, informatia auto este esentiala pentru a pastra o busola in piata plina de fumigene de marketing. Prima sursa de informatie auto pentru client ar trebui sa fie producatorul sau importatorul, nicidecum presa (auto sau nu).

Sa ne reamintim cazurile recente Toyota si Honda, cand japonezii nu au contestat acuzele americane privind anumite incidente – intre noi fie vorba – discutabile. Toyota a rechemat in service milioane de automobile, iar Honda cateva sute de mii. Recent, si SM Daewoo a anuntat un recall masiv pentru modelele Chevrolet Captiva si Chevrolet Cruze.

Ce inseamna asta? Ca Toyota, Honda si GM fac masini proaste, iar restul marcilor fac masini perfecte? Doar un copil poate crede asa ceva. Cei care nu au recall-uri publice sunt cei care nu le anunta, intrucat masini perfecte nu exista.

De ce Europa nu are un sistem de anuntare a recall-urilor, care sa fie folosit obligatoriu de toti jucatorii din piata, asa cum se intampla in Statele Unite? De ce recall-ul este un bau-bau in Europa? Nu suntem fani ai industriei auto americane, insa anuntarea obligatoriu publica a recall-urilor este un punct esential pentru o buna comunicare in piata.

Zilele trecute unul din ascultatorii mei de la radio m-a intrebat daca pot face un sondaj in emisiune in legatura cu pompa de servofrana a unui anumit model auto imediat dupa iesirea din garantie a masinii. Omul era dezolat si se simtea inselat. Vroia sa stie daca a avut un ghinion sau daca este o problema ascunsa a modelului sau de masina. Daca Romania ar avea un registru public pentru recall-uri si incidentologie majora auto, omul nu ar fi trebuit sa mai sune presa pentru problema pompei de servofrana.

Batranul continent se lauda cu grija fata de cetatean, dar in anul 2010 permite oricarui comerciant, mare sau mic, sa isi dezinformeze (prin omisiune) clientii. Buna dimineata, Europa…

Articole similare

Editoriale

Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca...

Editoriale

Contabilii ucid piata auto

Industria auto se indreapta spre o „glaciatiune” economica. Criza din Lumea Libera...

Editoriale

Cate anvelope de iarna sunt obligatorii, 2 sau 4?

Asa cum cel mai probabil deja ati aflat, anvelopele de iarna au...

Editoriale

Citroen si Brigitte Bardot

Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele...