General Motors si constructorului olandez de sportive de lux Spyker, au incheiat afacerea inceputa in urma cu doua luni. Saab a fost salvat de catre olandezi, iar acest lucru a devenit o certitudine, in sensul de adevar istoric. In ultimele 6 luni mediile de specialitate au dat ca sigura preluarea Saab de catre Koenigsegg, apoi au dat la fel de sigura si inchiderea uzinei scandinave, ca in cele din urma sa fie anuntat succesul acestei afaceri dificile.
Tranzactia combina Saab Automobile si cei 3.400 de angajati ai sai cu Spyker Cars si cei un pic peste 110 angajati, sub noua umbrela numita Saab Spyker. “Viitorul Saab este acum asigurat,” spune seful executivului Spyker – Victor Muller – intr-un comunicat. “Ne vom concentra toate eforturile in revitalizarea Saab si transformarea sa intr-o companie durabila si profitabila.”
Sloganul Spyker – o fraza in limba latina ce s-ar traduce prin “pentru cei tenace, nicio cale nu este imposibila” – a facut deja inconjurul pamantului dupa ce negocierile purtate continuu inclusiv in perioada sarbatorilor de iarna au luat sfarsit in Ianuarie. Au urmat 2 saptamani grele in care toata lumea s-a intrebat: – va plati Spyker banii sau se va retrage? Spyker a platit si a devenit noul proprietar Saab.
Finalizarea deal-ului Saab ia de pe umerii GM o grija, dar lasa o alta, numita Hummer. Uriasul Hummer este obiectul unei tranzactii care ii implica pe chinezii de la Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery. Sper sa puteti citi usor numele marcii chineze…
Ca si in cazul Saab, americanii au anuntat ieri inchiderea Hummer, insa nimeni nu mai poate da crezare GM dupa toate cele intamplate cu Saab. Oare sa fie o noua incercare de a pune presiune pe posibilul cumparator? Oare chinezii vor fi la fel de rapizi ca olandezii de la Spyker?
Nimic nu este sigur. Trebuie sa asteptam.