Fiat a trecut la un nou nivel de downsizing pentru motoarele sale, anuntand premiera noului TwinAir de 900 cmc, in doi cilindri. Acest nou propulsor nu are nimic in comun cu niciun concurent din clasa sa. Dezvolta 85 CP si va echipa modelul 500 incepand cu aceasta vara. Fiat nu a publicat inca emisiile de CO2 pentru noul TwinAir, insa a precizat ca – echipat cu acest motor – modelul Fiat 500 va avea emisii sub 100 gCO2/km.
Pana la lansarea oficiala TwinAir, cel mai verde Fiat 500 ramane cel dotat cu sistem auto-stop-start si emite 113 gCO2/km. Noul TwinAir foloseste tehnologia MultiAir, care obtine puteri mai mari cu un consum cu 10% mai mic, gratie sistemului electrohidraulic de actionare variabila a valvelor.
In termeni de capacitate, exista in Europa un motor mai mic decat TwinAir. Cei 3 cilindri Mercedes Benz totalizeaza 799 cmc sub capota anumitor versiuni Smart, insa dezvolta puteri de maximum 45 CP. Pe glob, singurul producator care oferteaza un motor in doi cilindri este Tata Motors. Minicarul Nano are un motor in doi cilindri de 623 cmc, insa cu o putere mecanica maxima de doar 33 CP.
TwinAir este piesa cheie a strategiei Fiat de a ramane marca auto cu cea mai ecologica gama din lume. Conform Jato-Consult (Marea Britanie), media gamei Fiat este de 129 gCO2/km.
Premiera mondiala va avea loc la Geneva, pe 2 Martie.