Comisia Europeana este hotarata sa descurajeze consumul de motorina si productia de automobile diesel. Nimeni nu sufla o vorba despre motivul real si explicit al acestei viitoare masuri, insa este cert ca forul european doreste modificarea structurii actuale a taxelor aplicate la carburanti in transporturi si are in vedere scumpirea motorinei.
Oficialul european Marcus Lippold de la directia de energie si transporturi a Comisiei Europene a declarat ca actuala structura de taxe favorizeaza vanzarea de motorina in detrimentul benzinei, fapt care a determinat industria auto sa dezvolte cu precadere productia de automoble diesel.
In efect, si rafinariile incep sa faca investitii pentru maximizarea productiei de motorina, pentru a face fata cererii.
Descurajarea consumului de motorina din Europa nu se va face brusc. Domnul Lippold a explicat ca orice schimbare de taxe se va armoniza de-a lungul a (probabil) 15 ani, din cauza procesului lent de innoire a parcului auto de pe batranul continent.
Oficialul Comisiei Europene este de parere ca in urmatorii ani ar putea creste cererea de Gaz Petrolier Lichefiat (GPL) din cauza proprietatilor sale de ardere mult mai ecologice, comparativ cu ceilalti carburanti fosili. Cateva guverne europene, inclusiv Germania, subventioneaza pretul GPL la pompa, fapt care deja a condus la cresterea consumului.
Probabil ca in scurt timp, toti producatorii care vand automobile in Europa vor dezvolta segmentul propulsiei cu GPL.