feb. 152010
 

Norbert Reithofer, presedintele Consiliului de Administratie BMW AG si Philippe Varin, presedintele directoratului PSA Peugeot Citroen au semnat recent un acord pentru o noua etapa a colaborarii lor. Cei doi constructori si-au propus sa dezvolte generatia urmatoare de motorizari pe benzina in 4 cilindri, care sa respecte normele de poluare Euro 6.

Primul beneficiar al noilor motorizari va fi Mini, o marca ce si-a propus extrem de serios sa devina reprezentantul BMW in clasele mai joase de pret. O caracteristica a viitoarelor Mini va ramane tractiunea fata, care presupune solutii la fel de sigure, dar mult mai ieftine, comparativ cu platformele BMW, cu motor pozitionat in fata si cu tractiunea transmisa axului spate.

Mai mult decat atat, PSA si BMW vor sa aprofundeze studiul sinergiilor ce pot decurge din extinderea colaborarii si pe zonele altor componente mecanice decat cele care tin de motoare, fapt care ar putea conduce la o crestere a calitatii modelelor ambilor parteneri.

Insa alianta celor doi prestigiosi constructori devine tot mai interesanta de la zi la zi si datorita nenumaratelor zvonuri si barfe tehnice care graviteaza in jurul ei. Conform unor astfel de soapte neoficiale, se pare ca ar exista posibilitatea unei extinderi mult mai largi. Dupa unele rumori, cica ar fi posibil ca si Daimelr AG sa se integreze intr-un “menage-a-trois”. Alte voci merg chiar si mai departe, sugerand ca si proaspaetii insuratei, Fiat si Chrysler, ar prezenta un interes deosebit pentru nucleul franco-german.

Vom trai si vom vedea.