Absenta zgomotului la masinile cu tractiune electrica poate deveni un pericol real pentru pietonii obisnuiti sa sesizeze apropierea unei masini datorita sunetului caracteristic functionarii motorului termic. Specialistii de la Lotus Engineering au dezvoltat si brevetat un sistem de control al zgomotului activ (ANC) care include sinteza electronica a sunetelor la exterior, concomitent cu eliminarea din habitaclu a oricarui zgomot provenit de la rulare sau de la motor. Aceste subsisteme pot functiona separat sau in combinatie.
Vehiculele hibride si cele pur electrice incep sa faca zgomot la interior daca ruleaza cu mai mult de 30 km/h. Aceste zgomote sunt preluate activ de ANC si reemise in exterior prin intermediul unor boxe speciale, care emit sunetele unidirectional, intr-un fascicul ingust, suficient pentru avertizarea audio a pietonilor. In rest, zgomotul ramane nesemnificativ de mic pentru mediul inconjurator, fiind o solutie urbana interesanta.
Sunetele emise de masini sunt realiste si pot avea timbrul dorit, in functie de cererile constructorilor auto. ANC functioneaza doar la viteze mici, sunetele emise depinzand de viteza reala a masinii. In momentul in care viteza creste sau atunci cand la hibride porneste motorul termic, ANC se decupleaza automat.
Drepturile exclusive de dezvoltare ale tehnologiei ANC detinute de Lotus Engineering au fost achizitionate deja de Harman International.