Acasă Automobile Stiri auto diverse Saab – extaz, agonie si din nou extaz

Saab – extaz, agonie si din nou extaz

9

Dupa ce multi s-au grabit sa cante prohodul uzinei din Trollhatan (Suedia), iata ca Saab este inca in viata si ca are sanse reale de redresare. GM a batut palma cu olandezii de la Spyker Cars, eveniment in urma caruia americanii au inghetat operatiunile de inchidere a uzinei, urmand sa astepte finalizarea tranzactiei Saab pe 15 februarie 2010. Salvarea Saab de la disparitie inseamna pastrarea a 3400 de locuri de munca la uzina suedeza, la care se adauga inca si mai multe de la cei peste 1100 de dealeri Saab.

O situatie identica s-a consumat in August 2009, cand General Motors parea ca se intelesese cu Koenigsegg pentru preluarea brandului suedez. Cu toate ca intelegerea se finalizase, totul a cazut dupa doar 3 luni ca urmare a neplatii sumei datorate de Koenigsegg in afacerea Saab. In versiune Spyker, tranzactia a primit termene mult mai scurte decat in cazul Koenigsegg, detaliu care ne spune despre olandezii zburatori ca sunt foarte hotarati sa devina proprietari cu drepturi depline ai Saab.

Conform ANE care citeaza surse interioare Spyker, s-a si luat deja decizia infiintarii unei companii noi ce va purta numele Saab Spyker Automobiles. Insa fiind deja patiti de 2 ori, ba ca s-a rezolvat, ba ca se inchide uzina, nu vom sarbatori evenimentul inainte ca el sa se fi consumat 100%. Extaz in August 2009, agonie in Noiembrie 2009 si din nou extaz in Ianuarie 2010. Nu ne mai ramane decat sa speram ca aici se va incheia cun adevarat „telenovela” acestei tranzactii.

Articole similare

Hyundai inster 2025
Stiri auto diverse

Noul Hyundai Inster pornește de la 23.562 euro

Micul crossover electric Hyundai Inster va debuta la începutul lui 2025 pe...

Ferrari F80 2024
Modele noiStiri auto diverse

Ferrari F80 este cel mai puternic Ferrari din istorie dar nu are sistem PHEV

Ferrari F80, urmașul lui LaFerrari, este cel mai puternic Ferrari din toate...

uzina VW din Wolfsburg
Stiri auto diverse

Criză majoră în industria auto europeană datorită reglementărilor privind emisiile pentru 2026

Șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, reusește să își distrugă propria...