ian. 112010
 

Noul Opel Meriva isi pregateste intrarea in scena transmitand lumii fotografii cu vedere laterala, din care se poate observa ca deschiderea portierelor spate la acest model se va face antagonic fata de cea a portierelor fata. La ce este buna deschiderea antagonica a portierelor? Prima aplicatie la care s-au gandit marketerii germani a fost cea familiala. Deschizand portiera din fata si cea din spate obtineti o poarta de fotbal. In prima imagine publicata cu noul Meriva, apare fiul tragand la poarta formata din portiere, aparata de tatal sau.

Meriva pastreaza modularitatea interioara de la generatia precedenta. Vom regasi sistemul numit (pretios) FlexSpace, care in fapt se refera la posibilitatea de a rabata separat cele 3 locuri din spate, fata de omniprezenta fractionare 60-40 a banchetei. O alta indreptatita mostenire este si sistemul FlexFix, care permite transportul lejer pentru 2 biciclete.

Surpriza cea mare este adusa insa de deschiderile opuse ale portierelor spate fata de cele din fata. Este primul model de volum care adopta aceasta solutie dupa anii ’50. Exista astfel de portiere si la Mazda RX8 sau Mini Clubman, asa cum exista si la multe concept-car-uri, insa aceste modele fie nu au volume mari de vanzari, fie nu sunt destinate vanzarii. Practic, noul Meriva preia sistemul FlexDoors de la concept-car-ul prezentat de Opel in urma cu un 3 ani la Geneva.

Cu un ampatament mai lung si cu un spate ceva mai lat, a doua generatie Opel Meriva va avea premiera mondiala pe 4 martie, la Salonul Auto de la Geneva din 2010.