VW si-a propus sa detroneze Toyota si sa devina producatorul auto nr.1 in lume.
De aceea, Volkswagen va cumpara o cincime din actiunile Suzuki pentru 2,5 miliarde de dolari, datorita expertizei firmei nipone in constructia de automobile mici, dar si datorita dominatiei Suzuki din piata indiana sub brandul Maruti.
Patronul VW, Ferdinand Piech, spera ca alianta cu Suzuki sa catapulteze Volkswagen pe prima pozitie in topul constructorilor mai devreme de 2018, anul tinta in care nemtii si-au propus sa domine intregul glob. Ambii parteneri au precizat expres ca Suzuki nu va deveni al 12-lea brand VW, ci va fi doar un donator de expertiza in domeniul masinilor de clasa mica.
Alianta cu Suzuki va genera economii importante pentru VW, bani ce vor fi redirectionati spre alte azimuturi din cercetarea auto, cum ar fi cea a automobilului electric. Totodata, datorita exportului de know-how, Suzuki va detine la randul sau 2,5% din totalul voturilor in bordul VW, fapt fara precedent pentru un constructor german.
Sub aspectul schimbului de actiuni si al investitiilor reciproce, aceasta alianta se aseamana izbitor cu cea dintre Nissan si Renault, in care Nissan detine 14% din Renault, iar Renault 44% din Nissan.