Dupa confuzia creata de prezentarea initiala a prototipului pilotat la Trofeul Andros de celebrul campion Alain Prost, un model care nu avea deloc proportiile Duster de serie, Dacia a dat presei detalii concrete legate de modelul de serie. Folosind o descriere comparativa, Duster este un Qashqai cu exact aceeasi lungime si cu o latime marita doar de designul aripilor, fiind cel mai probabil la fel de spatios la interior.
Duster este insa mult mai inalt decat Qashqai (1.60 m), apropiindu-se de dimensiunile Skoda Yeti (1.69 m), inaltimea reala fiind undeva intre 1.67-1.70 m (fara brate prindere portbagaj extern), mult mai mult decat ne-a facut sa credem prototipul de competitie pilotat de Prost.
Din pacate, Dacia nu ofera in continuare toate informatiile, aceasta atitudine urata fiind probabil ridicata la rang de tactica de marketing, pentru a tine piata in priza. O atitudine urata ca si vederea frontala a noului Duster, un desen frontal desprins din designul japonez sec al anilor ’90. Adica urat. Sau… hai sa-i spunem masculin. Intre noi fie vorba, nici primul Logan nu a fost vreun sex-simbol, insa a facut cariera pe toate pietele lumii.
Cred ca lipiciul acestui model va fi – asa cum ne asteptam toti – pretul. Nimic extravagant, nicio dotare de avangarda. Asa cum gama Logan-Sandero are un interior sec, auster si realizat cu materiale ieftine, tot asa va aparea si Duster. In cazul in care robustetea Duster va fi comparabila cu cea Logan, atunci sloganul „Duster sperge tiparele 4×4” va fi unul cu acoperire deplina, devenind un SUV istoric, asa cum la vremea lui a fost si batranul Logan.
Doriti detalii? Download prezentare originala Dacia Duster, in limba romana.