Probabil un efect al concurentei brandului Abarth, relansat pe micutul Fiat 500, decizia celor de la Renault de a relansa cunoscutul nume sportiv Gordini ne bucura. Ne bucura si pentru ca se reincarneaza sub forma simpaticului Twingo 2, “coafat” acum ca un voinic de buzunar la care nu te poti uita decat cu simpatie. “Uniforma” modelelor sport Gordini este detaliul principal de pe cartea de vizita a micutului furios – culoarea albastra cu doua dungi transversale albe pe jumatatea soferului (pentru tarile unde se conduce pe “partea corecta” a drumului). Marea lansare mare este programata pentru 10 ianuarie 2010 la Atelier Renault de pe Champs-Elysées ca act final al unui intreg sir de evenimente numit Craciunul in Albastru. Vanzarile in intreaga Europa vor incepe in martie, anul viitor.
Masuri, croiala si materiale in stil Gordini
Twingo Gordini Renault Sport este vopsit intr-o nuanta numita albastru de Malta cu usoara tenta metalica, conform traditiei. “Seria Gordini”, inscriptionata pe ambele laterale ale masinii, evoca trofeul Cupa Gordini din anii 60 in care diferitele etape ale calificarii pana in finala se numeau serii.
Dincolo de jantele de aliaj de 17, cu suprafete interioare vopsite fie in albastru fie in negru si interiorul cu scaune sport cu multa piele albastra notam un tren de rulare si un motor preparate de RENAULT SPORT TECHNOLOGIES: motor de 1,6 de 133 de cai cu o evacuare debla, creata special pentru a raspunde la acceleratii violente, o directie ceva mai teapana decat la modelele de serie si frane modificate pe masura.
Gordini
Desi marca frantuzeasca, numele Gordini nu are sonoritati italiene intamplatoare. Firma a fost infiintata de Amedee Gordinii, francez cu origini italiene, supranumit “Vrajitorul”, fost pilot de Formula Unu la inceputul competitiei in anii 50. Cu experienta de pilot la baza Gordini a devenit un bun preparator de motoare de competitie, infiintand in acest sens atelierul Gordini pe care ulterior l-a vandut firmei Renault.
Primele roade ale colaborarii au aparut in perioada 1962-1969 in Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Unul dintre cele mai cunoscute modele Renault Gordini este cel preparat pe baza Renault 12 (Dacia 1300) a carui “inima” era un dublu carburator ce “ducea” masina la 170 de cai.