Toata tevatura intretinuta de zvonurile incrucisate despre Dacia SUV se apropie de sfarsit. Francezii au decis ca prima aparitie oficiala a noului Duster sa aiba loc in cadrul unei competitii cvasianonime pentru publicul larg din Romania, insa cunoscuta profesionistilor auto din Franta de apropae 20 de ani, Trofeul Andros, dedicat integral curselor montane pe gheata. Socanta nu este decizia unei lansari atipice, ci tupeul pozitiv cu care Dacia se va prezenta intr-o formula sportiva inimaginabila pana astazi, cu motor de 3 litri V6 si cu Alain Prost la volan.
In plan constructiv, aceasta versiune nu are nicio legatura modelul de serie, care va aparea in 2010, insa (chiar si asa) este foarte interesant sa parcurgem impreuna fisa acestui model, preparat de Renault Sport:
Fisa DACIA DUSTER – versiune de competitie:
SASIU:
– Tubulatura de otel
– Suspensie de competitie de tip „double wishbone”.MOTOR:
– VQ 30 dezvoltat de Alianta Renault-Nissan.
– pozitionare: mijloc-spate (include centrul de greutate).
– 2987 cmc, 6 cilindri, in „V”.
– 24 valve
– putere maxima 350 CP (la 7500 rpm).
– cuplu maxim 360 Nm (la 5500 rpm).TRANSMISIE:
– cutie de viteze secventiala, 6 trepte, SADEV.DIMENSIUNI:
– lungime 4.00 m / latime 1,90 m / inaltime – neprecizata !?!
– ecartament fata/spate: 1,69 m.
– ampatament 2,50 m
– masa 950 kg
– rezervor 25 litri.
„Au pus-o!”
Probabil ca aceasta va fi prima reactie a celor care aud despre implicarea lui Alain Prost in echipa Dacia. Putini stiu insa ca Alain Prost, cvadruplu campion mondial in Formula 1, este si un consacrat al curselor pe gheata in cadrul Trofeului Andros. Prost a castigat de doua ori aceasta competitie, in 2007 si in 2008 la volanul Toyota. Iata ca, pentru titlul din 2010, Prost se va bate la volanul unei Dacia.
Calendarul competitiei:
– Decembrie 2009 – 5-6 Val Thorens, 12-13 Andora, 18-19 Alpe d’Huez;
– Ianuarie 2010 – 8-9 Isola 2000, 15-16 Lans en Vercors, 23-24 Saint Die des Vosges, 29-30 Clermont/SuperBesse (finala).