Acasă Editoriale Canibalizare in piata auto

Canibalizare in piata auto

3

lancia-delta In urma cu jumatate de an, Fiat a preluat controlul productiei Chrysler, ca urmare a falimentului (protejat) pe care a trebuit sa il parcurga producatorul american. Recent, italienii au confirmat oficial un fapt la care se astepta multa lume, gama Crysler urmand sa fie identic aceeasi cu gama Fiat, iar gama Dodge identic aceeasi cu gama Lancia. Aceleasi masini care in Europa se vor numi Fiat si Lancia, in Statele Unite vor fi produse sub numele Chrysler, respectiv Dodge.

Fanii Chrysler din Europa nu sunt foarte impresionati de acest act de clonare tehnologica, insa cei din Statele Unite au pareri impartite. Ideea de a putea conduce masini europene ii incanta pe multi dintre americani, intrucat modelele europene, chiar daca au dimensiuni mai mici, au echipari superioare modelelor omoloage din SUA.

In plus, daca vom face comparatie intre modele apropiate cu motorizari de cilindree egala, in mod cert europenii construiesc masini mai economice decat cele americane. Acest punct, pana de curand un simplu moft pentru americani, a devenit unul important din cauza cresterii pretului la carburanti si a normelor de poluare din ce in ce mai drastice, obligatorii in tot mai multe state americane. Desigur, nu vorbim de Texas…

interior-fiat

Astfel, dupa anuntul Ford ca va construi modele unice la nivel planetar, iata ca si Chrysler face (la brat cu Dodge) un pas decisiv in aceasta directie. Daca vom privi spre segmentul EV, vom observa ca si la GM exista o tendinta asemanatoare, care probabil se va implementa si la gama clasica, Chevrolet Volt si Opel Ampera urmand sa fie una si aceeasi masina, dar cu nume diferte, in functie de piata in care va fi comercializata (decizie care se va aplica indiferent de viitorul tranzactiei Opel).

Canibalizarea modelelor auto este un lucru bun pentru clientul auto mondial, intrucat varietatea falsa la care ajunsese piata era de natura sa il deruteze. Probabil ca foarte curand vom observa miscari asemanatoare si la producatorii germani sau francezi, care inca vand masini aproape identice cu preturi foarte diferite.

Articole similare

Editoriale

Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca...

Editoriale

Contabilii ucid piata auto

Industria auto se indreapta spre o „glaciatiune” economica. Criza din Lumea Libera...

Editoriale

Cate anvelope de iarna sunt obligatorii, 2 sau 4?

Asa cum cel mai probabil deja ati aflat, anvelopele de iarna au...

Editoriale

Citroen si Brigitte Bardot

Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele...