oct. 092009
 

Renault-Fluence-interior Una calda – Fluence este cel mai spatios model din clasa sa, fiind pozitionat exact intre clasa C (medie) si clasa D (medie superioara). Una rece – Fluence este construita pe vechea platforma Megane 2, fiind fabricat exclusiv in Turcia. Din nou una calda – sloganul Fluence este „Calatoreste Business Class”. Si inca una rece – cu ocazia lansarii, brand managerul Renault a justificat atuul „spatiu” prin faptul ca romanii „mai merg pe la mama si mai primesc cate un borcan”. Cald – finisaje ireprosabile. Rece – motorizare 1,5 dCi. Cald – costuri de intretinere mici. Rece – cost neschimbat la piese. Cald, rece, cald rece… Renault Fluence are o prezenta misterioasa, greu de abordat in plan jurnalistic.

Iata sumar, cateva caracteristici Fluence. Dimensiuni (L/l/h) 4,62m/1,80m/1,48m. Ampatament 2,70m. Portbagaj 500 litri. O masina absolut noua construita pe o platforma veche. Avem de a face cu un proces de „loganizare” a clasei medii? In aparenta da, insa orice raspuns transant este riscant in acest moment. Preferam expectativa, pastrand convingerea ca termenul de „loganizare” ramane propriu doar unei marci low-cost.

Renault-Fluence

Am retinut din prezentarea marketerilor Renault un detaliu tehnic extrem de interesant, care apropie Fluence de zona business. Aerul conditionat din aceasta masina functioneaza cu o eficienta imbatabila. Francezii se lauda cu faptul ca habitaclul este atat de bine construit si finisat, incat aerul conditionat poate raci in habitaclu aerul fierbinte al verii cu pana la 8 grade Celsius. Aceasta performanta este absolut laudabila.

Fluence are un design excelent. Privind blocurile optice, putem spune ca acestea si-au gasit (in sfarsit !) o forma seducatoare, dupa ce au parcurs etape intermediare indoielnice, cum ar fi Laguna 3 sau Megane 3. Privind masina din exterior, gandul nu pleaca deloc spre sarsanaua cu zacusca sau „borcanul de la mama” invocat de marketerii francezi. Cred ca principiul sarsanalei este depasit chiar si in Romania, tara in care inclusiv taranii cumpara zacusca de la Metro. Pardon, Carrefour.

Renault-Fluence-detaliu-stop Jocul extremelor continua si in acceptiune tehnologica. Fluence a fost anuntat ca mesager al noilor tehnologii Renault, urmand ca peste exact 18 luni versiunea Z.E. sa fie primul automobil electric de serie produs de Rombul Argintiu. De ce primul automobil electric va fi unul atat de mare? Greu de raspuns. Probabil ca Renault detine prin subsolurile Technocentre o tehnologie revolutionara, care transcende problema autonomiei si care produce probabil (sau macar stocheaza) o cantitate suficienta de energie electrica.

Primele impresii Fluence au fost generate de observatii statice, de prezentarea marketerilor Renault de la lansarea modelului si de studiul dosarului de presa oferit de producator. Deocamdata, argumentele sunt de ordin speculativ, insa vom afla adevarul curat despre Renault Fluence, imediat dupa drive test.