sept. 282009
 

fiat-500-abarth-raliu Anul trecut, la Salonul Auto de la Paris, Fiat lansa versiunea Fiat 500 Abarth Assetto Corse, ca parte a strategiei de marketing de a arata ca marca italiana e in randul lumii si are “tuning de casa”, asa cum BMW are M sau Mercedes AMG. Pentru a nu ramane insa la stadiul de gest frumos, italienii s-au gandit ca e timpul sa-l arunce pe micut intr-o lupta adevarata.
Abarth a pus saua pe un 500 care a fost pregatit pentru urmatoarea etapa a Raliului San Remo, cea de-a 51-a, programata pentru aprilie 2010. Pentru Abarth evenimentul inseamna, nici mai mult nici mai putin decat, reintoarcerea la motorsport.

Din 1977, de la primul Campionat Autobianchi A112 Abarth, au urmat Trofee Fiat Uno, Uno Turbo, Cinquecento, Seicento, Punto Kit si Super 1600, Stilo, Panda Kit. Abarth spune ca masina va avea si un scop practic, anume acela de a oferi pilotilor incepatori sau pasionatilor de raliuri o masina entry-level de competitie.

fiat-500-abarth-raliu-2

“Ce” si “cum” cu Fiat 500 Abarth?

Masina este incadrata in grupa R3T, clasa masinilor de 1.600 cmc cu turbocharger. Abarth 500 “a plecat” de la motorul de serie de 1.369 cmc, pe care s-a montat un ajutor turbo Garret GT 1446, care ridica puterea totala la 180 CP, la 5.500 rpm. Cutia de viteze este secventiala cu 6 rapoarte si include un diferential autoblocant, ambreiaj cu dublu-disc si punti noi fata de echipamentul clasic, de serie.

Sasiul si suspensia sunt ajustabile pentru ca fiecare pilot sa-si faca reglajele care i se par potrivite. In speta se poate “umbla” la inaltimea arcurilor amortizoarelor, dar si la unghiurile de montare ale acestora. Jantele de aliaj de 7×17” sunt produse de OZ. Franele au discuri Brembo ventilate, cu patru etriere pe fata. Frana de mana este hidraulica. Conform actualelor reglementari FIA, masina are roll-bar acoperit si centuri de siguranta in sase puncte. Masa totala se incadreaza la limita in standardele Federatiei, 1080 kg fara incarcare.

Ce este Abarth?

old-fiat-500-abarth Compania a fost infiintata de inginerul austro-italian Karl (Carlo) Alberto Abarth. Karl, nascut pe vremea imperiului austro-ungar la Viena, a devenit mai tarziu Carlo, schimbandu-si odata cu numele si nationalitatea, dupa bunicii sai italieni. In anii 30 a fost pilot de motociclete de competitie, devenind de cinci ori campion.

old-fiat-500-abarth-2 In 1934 s-a mutat definitiv in Italia. In 1949 a fondat, la Torino, Abarth&C, cu sprijinul financiar al prietenului sau, inginerul Armando Scagliarini. Emblema companiei, scorpionul, vine de la semnul astrologic al lui Abarth. Pana in 1971, cand a fost cumparata de Fiat, Abarth a fost o companie privata, unul dintre cele mai cautate si mai competitive produse ale sale fiind galeriile de evacuare sport.