sept. 262009
 

laverda-lateral Pentru acest articol, vom da sens de incurajare unui slogan folosit in general pentru a sugera o interdictie: „faceti si voi asa ceva acasa”. Pentru asta trebuie sa va pricepeti, sa aveti timp si sa dispuneti de ceva bani si multa rabdare. Lui Francois Knorreck i-au trebuit mai mult de 10 ani, peste 10.000 de ore de munca si 15.000 Euro pentru a isi combina (la propriu) motocicleta cu o masina sport. Astfel, s-a nascut cea mai ciudata motocicleta cu „atas”.

Numele creaturii mutante a ramas Laverda, imprumutandu-l pe cel al motociletei originale, o Laverda de 1000 cc din 1976. Knorreck si-a proiectat intai visul pe computer dupa care a trecut la treaba, pornind la drum cu doar un cadru de aluminiu si vreo 63 de piese din polyester si fibra de carbon. Vehiculul este frumos si foarte bine finisat. Design-ul general este interesant mai ales ca a dat nastere unui vehicul foarte special.

laverda-cu-atas
Sistemul de franare apartine unui VW Golf GTI, cauciucurile unui Audi 80, iar farurile si indicatoarele sunt de la BMW si Renault. Sistem electric este insa nou-nout, pentru ca este inventat chiar de el. Farurile sunt de la motocicleta Kawasaki 1000 RX, iar stopurile sunt de la Citroën Xantia. Iar interiorul este absolut minunat: finisaje extraordinare, totul extrem de comfortabil si lucrat de mana.

laverda-motor Iar logoul este la fel de special precum intreaga creatie: un F intors cu dintii spre stanga si care porneste parca din K, evident initialele lui François Knorreck.

Francois Knorreck este recidivist. In 2007 a construit prima motocicleta amfibie, cu ajutorul careia a traversat raul Loire, din Franta.