sept. 242009
 

Renault DCT (Dual Clutch Transmission) In cursul primului trimestru din 2010, Renault Megane 1.5dCi 110 FAP va beneficia de serviciile unei noi cutii automate de viteze, prima din istoria Rombului Argintiu cu ambreiaj dublu, numita DCT (Dual Clutch Transmission). DCT este echivalentul Renault pentru mult mai cunoscuta DSG (Direct Shift Gearbox), produsa de grupul Volkswagen. Noua transmisie permite o reducere a consumului de carburant (si, implicit, a emisiilor de CO2) la nivelul unui model cu transmisie manuala.

Pentru a atinge tintele propuse pentru reducerea consumului de carburant, Renault a ales aceasta cutie DCT cu doua ambreiaje „uscate”, cu 6 trepte de viteza. Este vorba despre modelul PowerShift 6DCT250, construit sa faca fata unor cupluri de forte motoare de pana la 280 Nm. Cele doua ambreiaje actioneaza clasic pentru o cutie de acest gen. Primul ambreiaj este dedicat vitezelor impare (a 1-a, a 3-a si a 5-a), iar cel de-al doilea ajuta doar la cuplarea vitezelor pare (a 2-a, a 4-a si a 6-a) plus a marsarierului.

Gratie noii cutii de viteze automate cu dublu ambreiaj, Renault Megane va avea emisii de doar 119 g CO2/km.