Una din numeroasele vedete care dau stralucire standului Audi de la salonul auto de la Frankfurt se numeste A4 3.0 TDI clean diesel Quattro. Acest model respecta deja normativul de poluare Euro 6, ce urmeaza sa intre in vigoare in 2014. Daca pe Q7, primul model Audi care s-a bucurat de aceasta motorizare, 3.0 TDI este o prezenta fireasca pentru masivitatea caroseriei, in cazul fratelui mai mic A4 acest motor nou nout ne vorbeste despre ambitii sportive indiscutabile.
Cand ne referim la motorizarea 3.0 TDI clean diesel Quattro, includem motorul in sine, dar si tratamentul la care sunt supuse gazele esapate. Acest motor este dotat cu un nou sistem common-rail, care injecteaza amestecul combustibil in camera de ardere cu o presiune maxima impresionanta: 2000 bari. Senzorii de presiune din camera de ardere transmit informatii sistemului EGR, care recicleaza gazele rezultate din prima ardere, ridicand randamentul intregului ansamblu de propulsie.
Gazele finale de espament sunt tratate pentru reducerea oxizilor de azot cu ajutorul unui catalizator DeNox, care functioneaza pe principiul SCR, adica pe baza pulverizarii in esapament a unui amestec de uree si apa. Aditivul se numeste AdBlue.
Audi A4 3.0 TDI clean diesel Quattro consuma in medie 6,7 litri /100 km, cu 100g mai putina motorina decat la generatia precedenta. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 6,2 secunde, iar vitezxa maxima este limitata electronic la 250 km/h. Asa cum o spune si denumirea „Quattro”, transmisia este integrala, iar cutia de viteze este una originala Tiptronic.