In cadrul editiei 2009 a Salonului Auto de Frankfurt, Mazda prezinta versiunea Superlight a celui mai vandut roadster din toate timpurile si primul autoturism japonez echipat cu sistemul selective catalytic reduction (SCR) destinat reducerii noxelor din gazele evacuate.
MX-5 Superlight version
Pentru a sarbatori 20 de ani de succes, Mazda a creat versiunea MX-5 Superlight. Autovehiculul are la baza a treia generatie a roadster-ului si poarta la un nou nivel strategia companiei de reducere a greutatii. Astfel, show car-ul pastreaza greutatea sub 1.000 de kg si raportul de masa 50/50 intre cele doua punti.
Mazda MX-5 Superlight include elemente inedite cum ar fi un panou din fibra de carbon care acopera locul ramas liber ca urmare a eliminarii parbrizului, precum si un interior complet redesenat. Scaunele sunt confectionate din fibra de carbon si tapitate cu piele, accesoriu prezent si pe volan, pe manerul schimbatorului de viteze si al franei de mana. Bordul si consola centrala integreaza de asemenea ornamente din fibra de sticla si fibra de carbon.
Automobilul expus prezinta un model evoluat radical din versiunea de serie, ce ofera o manevrabilitate crescuta si eficienta ridicata a consumului. MX-5 Superlight este complet functional, fiind propulsat de motorul de 1,8l care echipeaza versiunea standard. Sistemul de evacuare este insa modificat, la fel si sunetul motorului, creand impresia unei motorizari superioare.
Mazda CX-7 facelift – Turbo Diesel curat pentru Europa
Versiunea fecelift a popularului SUV Mazda este primul autoturism japonez care integreaza sistemul SCR, care permite reducerea semnificativa a emisiilor de noxe prin utilizarea AdBlue (o substanta bazata pe uree).
CX-7 facelift primeste in premiera cea mai puternica motorizare diesel de la Mazda. Propulsorul de 2.2 l dezvolta 173 CP si un cuplu maxim de 400 Nm, in conditiile unui consum de combustibil de doar 7,5l/100 km (combinat).
La nivel estetic, Mazda CX-7 facelift se prezinta cu spoilere si bare de protectie redesenate si elemente cromate noi. Interiorul este de asemenea modificat. Consola centrala include un sistem de navigatie, volanul este complet nou, iar indicatoarele de bord beneficiaza de iluminare albastra si componente noi.
Manevrabilitatea a fost la randul sau imbunatatita, adoptandu-se amortizoare noi, iar caroseria fiind mai rigida. Au fost adaugate si noi elemente de siguranta, cum ar fi sistemul de monitorizare a lateralului si partii din spate (RVM) si semnalizarea in cazul franarii de urgenta (ESS).