Spre diferenta de Romania, programul „Rabla” din Statele Unite este un succes incontestabil. In doar 3 luni, toate locurile din programul „Cash for Clunkers” au fost ocupate, iar piata a anuntat primele cresteri de vanzari dupa 21 de luni de declin continuu. Aceasta crestere este de aproximativ 1%, insa (chiar si firav) scorul indica un August 2009 peste cel din 2008.
Cei mai mari castigatori din program au fost Ford (+17% la vehicule usoare), Subaru (+51,5%, varf istoric) si Hyundai-Kia (+52%, varf istoric).
Chrysler (-15%) si GM (-20%) isi pastreaza cifrele de vanzari pe o curba descendenta, nereusind inca sa obtina procentaje negative cu o singura cifra. Insa cazul acestor doi constructori este unul special, ambii traversand o perioada de restructurare profunda. Oricum pentru Chrysler si GM exista si o parte buna, stocurile fiind (in sfarsit) epuizate.
Iata piata americana in August 2009, exprimata in cifre seci:
Constructor | August 2009 |
August 2008 |
Scor |
BMW Group | 24,373 | 30,968 | –21.3 % |
Chrysler Group LLC | 93,222 | 110,235 | –15.4 % |
Daimler AG | 18,749 | 20,945 | –10.5 % |
Ford Motor Co. | 181,826 | 155,117 | 17.2 % |
General Motors | 245,550 | 307,285 | –20.1 % |
Honda (American) | 161,439 | 146,855 | 9.9 % |
Hyundai Group | 100,665 | 66,195 | 52.1 % |
Jaguar – Land Rover | 3,160 | 3,321 | –4.8 % |
Maserati | 127 | 182 | –30.2 % |
Mazda | 26,542 | 23,680 | 12.1 % |
Mitsubishi | 6,813 | 9,200 | –25.9 % |
Nissan | 105,312 | 108,493 | –2.9 % |
Porsche | 1,526 | 1,404 | 8.7 % |
Subaru | 28,683 | 18,932 | 51.5 % |
Suzuki | 5,749 | 6,083 | –5.5 % |
Toyota | 225,088 | 211,533 | 6.4 % |
VW | 32,981 | 28,876 | 14.2 % |
Altii (estimare) | 384 | 524 | –26.7 % |
TOTAL: | 1,262,189 | 1,250,117 | 1.0% |