Debutand public la salonul auto de la Frankfurt (IAA 2009), noul Saab 9-5 Sedan anuntat astazi marcheaza startul unei noi ere pentru marca Saab. Fluid, sofisticat si inconfundabil, Saab 9-5 combina o infatisare impecabila si tehnologii avansate, iar, odata cu începerea vanzarilor în 2010, va aduce o alternativa proaspata în segmentul premium sedan.
Tehnologiile de ultima ora sunt utilizate pentru a oferi functiile cele mai dorite de clienti. Insa aici vom face referire doar la structurile mecanice ale suspensiei, proiectate pentru a se potrivi diferitelor caracteristici de performanta ale diferitelor motorizari si transmisii. Acestea pot fi suprapuse cu sistemul de sasiu adaptiv Saab DriveSense, oferit ca optiune, care include controlul in timp real al amortizoarelor.
HiPerStrut si suspensia cu punte in H articulata
La noul Saab 9-5, sunt utilizate trei combinatii de suspensii. Variantele cu motor de 1,6 litri pe benzina si de 2,0 litri pe motorina sunt prevazute cu suspensie McPherson in fata si suspensie cu 4 brate in spate, in timp ce la motoarele turbo de 2,0 litri pe benzina sunt prevazute cu suspensie spate cu punte in H articulata care permite instalarea sistemului Saab XWD oferita ca optiune. Variantele Aero cu motorul 2,8V6 turbo sunt prevazute cu suspensie fata HiPerStrut (High Performance Strut – brat de inalta performanta), respectiv suspensie spate cu punte in H articulata.
Sistemul avansat HiPerStrut ofera avantaje similare cu cele ale unei structuri cu dublu brat triunghiular, dar fara dezavantajul greutatii suplimentare. Inclinatia si lungimea fuzetei sunt reduse si unghiul de fuga al directiei este marit. Rezultatul: directie de calitate imbunatatita cu o senzatie mai „infipta”, precum si caracteristici de manevrabilitate si de franare mai bune.
In spate, structura sofisticata de punte in H cu montanti de subcadru izolati ofera si mai mult confort, reduce vibratia care patrunde in habitaclu si imbunatateste tinuta de drum. Atat in cazul suspensiei spate cu punte in H, cat si al celei cu 4 brate, in montantii amortizoarelor la structura caroseriei se folosesc bucse de forfecare. Acestea disperseaza in mod eficient vibratiile drumului, imbunatatind confortul in timpul calatoriei si izolarea fonica.
(extras din comunicatul oficial Saab)