Dispozitivul de franare ESP Premium, produs de Bosch si instalat pe actuala Serie 7 BMW, este primul care foloseste interfata FlexRay intr-un astfel de scop. Prin intermediul acestui nou Bus (magistrala digitala de comanda), senzorii sistemului de franare comunica cu regulatorul autoadaptiv de viteza (ACC) si cu sistemul de gestiune a sasiului inteligent (ICM) si cu calculatoarele motorului si transmisiei.
Bus-ul FlexRay poate atinge viteze de transfer ale informatiei intre 10 si 20 Mb/s, adica incomparabil mai mari fata de cele obtinute de bus-ul CAN (doar 1Mb/s), foarte popular in acest moment. Noua magistrala permite adoptarea unor protocoale de comunicare mai complexe si mai rapide, astfel incat actiunile comandate de sistemele masini sa actioneze aproape in timp real.
FlexRay deschide calea unor noi posibilitati de cablare a magistralelor digitale ale automobilelor. Noua tehnologie pune baze solide pentru realizarea unor protocoale din ce in ce mai complexe de comunicare pentru sistemele de securitate si de asistenta actuale si viitoare. Pe noua Serie 7 BMW, acest sistem permite comunicarea simultana intre nu mai putin de 16 dispozitive distincte.
Bus-ul FlexRay a fost utilizat pentru prima oara pe BMW X5 la inceputul lui 2007, insa doar pentru gestionarea sistemului AdaptiveDrive.