Acasă Editoriale Pozitii gresite la volan

Pozitii gresite la volan

2

Mainile stau pe pozitii diametral opuse, fara sa le incrucisati Dupa multi ani, mi-am cumparat bilet si am mers din nou cu tramvaiul. A fost bine, insa nu acesta este subiectul, ci privitul pe fereastra catre soferii bucuresteni. Am numarat cu atentie. Un singur sofer din 20 isi conduce masina adoptand o pozitie corecta la volan. Cei mai multi dintre soferi au o pozitie periculos de relaxata atunci cand conduc.

Unii vorbesc cu pasagerul privindu-l in ochi (apucatura de taximetrist). La o viteza de 50 km/h, automobilul dvs parcurge intr-o secunda de neatentie, nu mai putin de 14 metri. In acest caz, daca automobilul din fata franeaza brusc, accidentul nu poate fi evitat.

Un alt pacat este controlul directiei cu o singura mana. Plus – eventual – un cot scos pe geam. Conducerea cu o singura mana intr-o pozitie tolanita este extrem de periculoasa. Nu vedeti bine in retrovizoare, iar airbagurile devin inutile, acestea urmand sa va raneasca daca vor detona.

Starea atat de relaxata poate fi comparata (glumind) cu asteptarea la tenis a serviciului adversarului stand pe un scaun. Reactiile in aceasta pozitie sunt intarziate foarte mult, delay-ul fiind comparabil cu cel din cazul consumului de alcool.

Nu uitati de airbagul din volan.

Soferii buni sunt cei care stau cu trunchiul in pozitie verticala, reglarea pozitiei scaunului fiind extrem de importanta inainte sa porniti la drum. Obligatoriu ambele maini pe volan, la anvergura maxima, adica in pozitiile „si un sfert” si „fara un sfert” daca va imaginati volanul ca pe cadranul unui ceas clasic.

Deschiderea maxima intre maini este importanta in cazul detonarii airbagului din volan, forta acestuia putand provoca fracturarea antebratului (mai ales la doamne). Nu uitati tetierele, ele trebuie reglate astfel incat punctul de sprijin sa fie deasupra cefei. Daca pastrati tetierele asa cum le-ati primit din fabrica, va puteti rupe gatul in cazul unei lovituri primite din spate, chiar si la viteze mici.

Scuze pentru „ora de dirigentie”. Nimic din cele scrise in acest articol nu este exagerat. Daca nu ne credeti pe noi, luati si dvs. transportul in comun si priviti-i pe soferi.

Si inca ceva. Ce credeti ca este prioritar in cazul in care observati o manevra periculoasa a unui sofer inconstient? Sa claxonati sau sa calcati frana la timp?

Articole similare

Editoriale

Oare ce parere au cititorii de Arici Pogonici despre Dacia ?

Premiile oferite de presa clientilor de publicitate nu sunt intotdeauna penibile. Daca...

Editoriale

Contabilii ucid piata auto

Industria auto se indreapta spre o „glaciatiune” economica. Criza din Lumea Libera...

Editoriale

Cate anvelope de iarna sunt obligatorii, 2 sau 4?

Asa cum cel mai probabil deja ati aflat, anvelopele de iarna au...

Editoriale

Citroen si Brigitte Bardot

Citroen a luat decizia ca linia DS sa concureze in viitor segmentele...