General Motors Europe a incheiat un agreement preliminar cu producatorul de modele super-sportive Koenigsegg pentru preluarea marcii Saab. Procedura vanzarii are mai multe etape, finalizarea ei fiind posibila cel mai devreme in toamna.
Cine este Koenigsegg?
– este un mic producator suedez, cu 45 de angajati, care asambleaza doar masini super-sportive, in serie mica, de cateva sute de unitati pe an.
– detine cea mai puternica masina de serie din lume, modelul CCXR de 1018 CP, cu 17 CP mai mult decat numarul 2 mondial, Bugatti Veyron.
– detine recordul mondial de viteza pentru un automobil de serie – 389 km/h cu modelul CCX (foto).
– detine recordul mondial pentru cel mai bun demaraj 0-300 km/h pentru o masina de serie – 29 sec. cu modelul CCX.
Toate detaliile tranzactiei Saab sunt lamurite, inclusiv capacitatea Koenigsegg de a gestiona o productie de serie de 100.000 de unitati anual. Neclara a ramas doar posibila nevoie (inca neformulata explicit) a Koenigsegg pentru garantii oferite de statul suedez in vederea obtinerii de imprumuturi de la Banca Europeana de Investitii.
In acest moment, nevoile financiare Saab se cifreaza la 1 miliard de euro pentru redresarea productiei, la care se adauga un necesar de aproape 400 de milione de euro pentru lansarea unor modele noi in primul an de la preluare.