apr. 292009
 


Noul Citroen C3 Picasso a fost lansat in Romania in cadrul unui eveniment la care au participat politicieni, artisti, oameni de afaceri si presa. Chiar daca pentru numarul mare de invitati a existat un singur C3 Picasso pentru a fi pipait, am reusit totusi sa conturam o prima impresie.

Fiind o prima impresie, nu poate avea rang de studiu static. Este doar o suma de idei decantate intre doua sandvisuri:

3 puncte bune:

– Designul exterior este foarte reusit. Pentru cineva neavizat, masina ar putea fi considerata „patratoasa”. In realitate aceasta forma ofera un volum interior maxim. Daca veti vizita vreodata pragmatica Japonie, veti observa ca acolo circula doar masini cu aceasta forma.

– Blocurile optice spate arata perfect pentru aceasta caroserie. Intr-o lume in care vederea spate a automobilelor poate fi usor confundata de la un model la altul si de la o marca la alta, Citroen a reusit o formula de design plina de personalitate.

– Parbrizul are alt unghi si este plasat la alta distanta fata de ochii soferului, comparativ cu versiunile Picasso clasice. Vechea pozitionare avea un anumit neajuns optic:

In mod normal, atunci cand privim prin parbriz, nu observam conturul picaturilor de ploaie cazute pe sticla, intrucat imaginea este focalizata pe obiectele indepartate de masina. In cazul parbrizului versiunii clasice Picasso, orice picatura de ploaie si orice strop de mizerie devin extrem de vizibile, din cauza suprafetei vitrate aflate la o distanta comparabila cu raza focala a sistemului optic al ochiului. Fenomenul nu este grav, insa se poate face simtit in cazul unui drum lung si obositor.

Fara sa fi intors macar o data cheia in contact, suntem tentati sa credem ca C3 Picasso pare sa fi rezolvat acest neajuns optic.

2 puncte slabe:

– Plasticul folosit la interior este ieftin. Nu ne referim neaparat la cel inclus in bord, cat mai ales la cel care acopera marginea suprafetelor vitrate de la parbriz si luneta. Nu putem avea certitudini, insa daca ceva va zbarnai vreodata in interiorul aceste masini, cu singuranta va fi de vina acest plastic.

– Capacul torpedoului a fost gandit ca prin deschidere sa devina masuta, insa este pozitionat prea jos pentru o astfel de functionalitate. Un inconvenient poate fi si obstacolul constituit de genunchii pasagerului dreapta-fata.

Acest articol contine doar o prima impresie. Detalii complete va vom oferi imediat dupa drive test.

Uram „bun venit in Romania” noului Citroen C3 Picasso si ii dorim vanzari cat mai mari.