feb. 272009
 


Presa auto germana vorbeste in aceasta perioada despre posibila aparitie a unui model Skoda Coupe Cabrio, realizata pe baza conceptului VW BlueSport, prezentat lumii in ianuarie la Salonul Auto de la Detroit. Sa fie un plan real sau doar un zvon, lansat cu scopul de a obtine feed-back din piata?

Daca BlueSport ar intra in productie de serie sub sigla VW, asta nu ar mira pe nimeni. Exista deja EOS.

Sau… Daca pe aceeasi caroserie plasezi „S”-ul de la Seat, lumea va ridica o spranceana in virtutea surprizei, insa orientarea sportiva a catalanilor va oferi jumatate din explicatie. De fapt circula deja si un zvon legat de aparitia unui astfel de Seat CC.

Conceptul VW BlueSport, dupa care ar putea fi clonata Skoda CC

Insa aparitia unei Skode Coupe Cabrio pe calapodul BlueSport ar fi de-a dreptul inexplicabila. Ar fi ca un copil imbracat cu hainele parintilor. La Skoda exista deja un derapaj important prin lansarea (improprie gamei) a versiunii RS. Intr-un RS bati pe autostrada 50% din scumpele Audi pe care le intalnesti. A adus Skoda RS vreun avantaj tehnic sau de piata? Noua ne-a scapat… Pur si simplu „ruda saraca” a devenit nitel mai „obraznica”.

O decapotabila Skoda va accentua neclaritatea existenta deja in piata cu privire la granita cu brandul VW. Cand a trebuit ca cehii sa deseneze si sa lanseze noua Fabia, a iesit un fasss…. In schimb ei vor sa se faleasca cu un CC, de fapt o masina unica cu doua preturi diferite: un pret Skoda si un pret VW.

Ce anume va justifica diferenta de pret? Materiale mai ieftine pe Skoda? Scula audio mai ieftina? Se va decapota mai incet? Nu credem, deoarece segmentul „convertibile” are legitatile sale precise de piata…

Raspuns final: – Skoda CC este o ecuatie fara solutie.