E85 este un combustibil ce contine 85% bioetanol si 15% benzina. Combustibilul „bio” reduce dependenta de piata titeiului, este regenerabil si are preturi atractive inclusiv in Europa. In plus, in cele mai multe tari europene (dar nu si in Romania) folosirea unei masini care functioneaza pe baza de E85 beneficiaza de taxa zero la inmatriculare.
Ca sa faci un benzinar clasic sa functioneze cu E85, trebuie aduse modificari la conductele de combustibil, la rezervor, la sistemul de injectie si la camerele de ardere.
Cu toate acestea, Renault a reusit sa construiasca motoare capabile sa functioneze simultan cu benzina fara plumb si E85, indiferent de proportia celor doi combustibili si fara sa afecteze performantele dinamice.
Gama Renault avea deja incluse versiunile Clio Rip Curl 1,2 16v 75 E85 si Megane 2 Estate 1,6 16v E85, insa in aceasta saptamana au aparut noi modele ecologice pe baza de bioetanol. Este vorba despre Modus si Grand Modus 1.2 16V 75 E85, alaturi de noul Kangoo 1.6 16V 105 E85.
Renault lucreaza si la versiunea biodiesel, pe baza de B30, un amestec de uleiuri vegetale extrase din rapita industriala (30%) combinata cu motorina obisnuita (70%). Astfel de motorizari pe baza de biodiesel vor echipa curand Laguna III, noul Kangoo si gama Espace.