Mazda a brevetat o noua tehnologie, care asigura o economie (incredibila!) de 30% la consumul de rasina plastica, material folosit pentru producerea anumitor componente incluse in interioarele automobilelor. Noutatea este importanta sub aspect economic, rasina plastica auto fiind un material scump.
In mare, Mazda a inovat injectia materialului in matrita. Atunci cand rasina ajunge la presiunea de injectie, japonezii adauga in fluid gaze inerte (gaze stabile, care intra greu in combinatii chimice), cum ar fi azotul sau dioxidul de carbon.
In anumite conditii, acest amestec devine „fluid supercritic” (SCF), un material extrem de docil la injectia in matrite. SCF are proprietatea particlulara de a se amesteca extrem de omogen, la nivel molecular. In momentul uscarii, bulele de gaz inert expandeaza, facand necesara o cantitate cu 20-30% mai mica de rasina.
Folosit in mai multe straturi, materialul poate ramane lucios la exterior, bulele fiind controlate astfel incat sa pastreze dimensiuni microscopice, invizibile ochiului liber. Straturile interioare sunt controlate diferit, astfel incat bulele au dimenziuni mari, economia de material fiind extrem de importanta.
Noua tehnologie Mazda nu modifica rezistenta pieselor turnate astfel, fiind similara celei obtinute prin injectie clasica.