iul. 072008
 


Grupul Fiat si subsidiara Magneti Marelli planuiesc sa construiasca o retea de 400 de ateliere service independente in Germania in urmatorii trei ani. Ca si lantul Volkswagen Stop+Go, Fiat propune ateliere Checkstar ce au ca tinta soferii masinilor vechi, clientela ce apeleaza in 99% din cazuri la mecanici independenti.

Trebuie sa va ganditi de exemplu ca un sofer al unei masini vechi de 8 ani, ar fi nevoit sa plateasca pentru un serviciu premium, in loc sa isi faca o reparatie simpla de inlocuire cu piese de schimb originale” – a declarat pentru presa germana Paolo Colabucci, director al Fiat Parts and Service.

Checkstar va oferi servicii mai ieftine decat in reteaua de service a marcii Fiat, fara sa fie afectata piata atelierelor Fiat clasice, intrucat fiecare tip de service abordeaza tipuri diferite de clienti.

Aceasta abordare ridica doua probleme:

1 – Care este diferenta intre a monta o piesa de schimb originala la un Panda nou si unul vechi de 8 ani? De ce in primul caz italienii considera ca este un serviciu premium? Cum se justifica in mod rezonabil diferenta de optica intre cele doua situatii?

2 – Exista deja service-uri (autentic) independente. De ce este nevoie ca marcile clasice sa atace acest segment de servicii? Cum vor putea concura micile ateliere, cu capitalurile marilor constructori auto?

Vin zile grele pentru independenti…