apr. 112008
 


Asa cum va informam la sfarsitul anului trecut in articolul „Vectra iese din scena”, reprezentantul Opel din segmentul mediu superior a primit numele de Insignia. Cu toate ca secretomania constructorilor auto din perioada de prelansare este o obisnuinta pentru fiecare marca in parte (prototipul din fotografie este camuflat, mai ales pe blocurile optice…), iata ca Opel a permis publicarea catorva detalii de design.

Linia caroseriei nu tradeaza forme spectaculoase, Insignia pregatindu-se sa devina un sedan (saloon) german clasic. Detaliile interesante apar insa la blocurile optice fata, unde „pozitiile” se aprind intr-o geometrie absolut noua. Dupa „pleoapele” luminate cu bec sau cu leduri, iata ca – incepand cu Insignia – designerii au hotarat sa foloseasca si alte elemente de contur, ceva gen „machiaj la coada ochiului” (vezi foto).

Aceasta tendinta nu reprezinta o revolutie in sine, ea fiind doar o solutie ingenioasa de evidentiere si pe timp de noapte a unor forme vizibile doar ziua. Daca veti privi noaptea masinile de pe bulevard, veti observa ca partile din fata care emit lumina au alt contur decat cel real al blocului optic. Prin urmare, si expresivitatea masinii se modifica substantial…

Toate masinile cu „far” inalt (indiferent de clasa) isi pierd liniile frontale de design odata cu lasarea intunericului, intrucat partea superioara a blocului optic devine invizibila. Luminile sunt dispuse doar in partea inferioara, partea vitrata superioara avand doar rol estetic. Si doar pe timp de zi… Se pare ca designul Insignia va rezolva acest mic detaliu.