oct. 032006
 

Suzuki este de obicei trecut cu vederea de media, analsti auto si, in general, de competitorii sai. Aceasta este o mare greseala. Putini producatori auto sunt atat constanti in succes cum este Suzuki… Un motiv ar putea fi lipsa ego-ului de corporatie. De decenii a construit masini pe care altii le-au vandut – in Europa pentru Opel, Subaru si Fiat, iar pe plan mondial pentru Mazda, Nissan, Chevrolet si Holden. Intr-o anumita masura, profiturile Suzuki au facut-o o companie „low profile”. Cum poate rivaliza Suzuki la titlurile din ziare cand rivalii flirteaza cu dezastre financiare?

Suzuki nu mai poate fi ignorat de-acum incolo. In Europa, profiturile sale din 2000 au fost comparabile cu cele ale uriasului Toyota. Vanzarile Suzuki in Europa sunt excelente.
Vanzarile Suzuki in regiune anul trecut au inregistrat 234,500 unitati. In acest an, in prima jumatate au vandut deja 137,000. Abia remarcata, statistica pentru prima jumatate a anului arata ca Suzuki este in coasta Honda si Mazda. Este in fata Kia si are dublul vanzarilor Mitsubishi.

Acum Suzuki da piept unui mare obstacol in Europa – nu are capacitatea globala de a face suficiente masini pentru ca noul Swift, Grand Vitara si SX4 sa acopere intreaga cerere. Spre deosebire de rivalii sai care inchid fabrici, Suzuki si-a adaugat centre de productie in Ungaria, Japonia, India si Pakistan. Vanzarile globale de 2,12 milioane de unitati situeaza Suzuki pe locul 10 chiar dupa Renault. Suzuki o duce atat de bine in acest an incat va trebui sa-si reajusteze tintele stabilite la Salonul de la Geneva din Martie. Atunci, planurile europene ale Suzuki pentru 2007 erau 320.000 de unitati vandute si 2,6 milioane vanzari globale pana in 2009-2010.